بیش از 70 درصد جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان زیر پوشش دهیار‌ی هاست

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۷۴ درصد جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان زیر پوشش دهیار‌ها هستند.

آرش جمالزهی در چهاردهمین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۵۱.۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در روستا‌ها زندگی می‌کنند که تاسیس دهیاری‌ها نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های خدمات رسانی به روستاییان دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اینک هزار و ۶۲۵ دهیاری فعال در این استان وجود دارد اظهار کرد: هزار و ۴۶۹ دهیار مرد و ۱۵۶ دهیار زن در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: هزار و ۷۷ مجوز تاسیس دهیاری در روستا‌های بالای ۳۰ خانوار در سیستان و بلوچستان اخذ شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: خدمات رسانی به روستا‌ها سبب ماندگاری روستاییان شده و از پدیده حاشیه نشینی نیز جلوگیری می‌کند.

جمالزهی گفت: شورای روستایی در سه هزار و ۱۷۱ روستای سیستان و بلوچستان فعال هستند.

وی بیان کرد: ۱۰۰ روستای هدف گردشگری در کارگروه گردشگری توسط دفتر امور روستایی سیستان و بلوچستان مصوب شد که از این تعداد به پنج روستا معادل پنج میلیارد ریال در سال ۹۵ اعتبار تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: یک میلیارد تومان اعتبار برای ۱۰ روستا به منظور اجرای طرح‌های گردشگری از محل اعتبارات سال ۹۶ در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

جمالزهی خاطرنشان کرد: این اعتبار برای ۱۰ روستای هدف و هر روستا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده که دهیاران موظفند با ارائه طرح توجیهی و هماهنگی و مشارکت با بنیاد مسکن و میراث فرهنگی و گردشگری تا پایان سال مالی ۹۶ این اعتبار را جذب کنند.

وی گفت: این اعتبارات به روستا‌های چانف در نیکشهر، چاه حسینعلی در زاهدان، کج در ایرانشهر، فیروزآباد در سرباز، کلپورگان در سراوان، درک و بندر تنگ در کنارک، بالاخانه در نیمروز، کرکوه در هیرمند و روستای تنگ سرحد در نیکشهر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/گ

جمعیت روستایی سیستان وبلوچستان

برچسب ها: دهیاری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار