زرافشان مطرح کرد:

لزوم استاندارسازی مسابقات دانش آموزی/ مطالبه آموزش و پرورش از بنیاد نخبگان برای فعالیت‌های پژوهشی

مسابقات دانش آموزی باید استاندارد شوند/مطالبه آموزش و پرورش از بنیاد نخبگان برای فعالیت‌های پژوهشیمعاون آموزش متوسطه از استاندارد سازی مسابقات دانش آموزی و نظارت بر کیفیت آن خبر داد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رسیدگی و کیفیت بخشی به مسابقات دانش‌آموزی اظهار کرد: در قانون مصوب بنیاد نخبگان استاندارد سازی مسابقات دانش آموزی مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس آموزش و پرورش هم این موضوع را مهم دانسته و مکا‌تباتی با شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه تنوع مسابقات دانش آموزی زیاد شده است ادامه داد: تنوع از این جهت که باعث شکوفایی استعداد دانش آموزان می‌شود مثبت بوده اما از طرفی این تعدد منجر به افت کیفیت و تکراری بودن موضوعات برای برگزاری مسابقات شده است پس بر همین اساس یکی از اصلی‌ترین مطالبات ما رسیدگی به این وضعیت با همکاری بنیاد ملی نخبگان است.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: مسابقات دانش آموزی را مورد توجه قرار دادیم و بر همین اساس در نظر داریم تا پایان سال 97 کیفیت بخشی به سطح این مسابقات را جز اولویت‌های کاری خود بدانیم.

وی درباره کیفیت بخشی به سطح فعالیت پژوهش‌سراهای دانش آموزی گفت: در کارآمدی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی باید دقت کافی داشته باشیم و افرادی که ذوق پژوهشی و آمادگی لازم برای اجرای چنین برنامه‌هایی را دارند در چنین فضا‌هایی به کار گرفته شوند.

زرافشان افزود: در نظر داریم به هیئت امنای پژوهش‌سراها نگاه فرا دستگاهی داشته باشیم و از بُعد کیفیت توجه ویژ‌ه‌ای در فعالیت‌های این فضاها ایجاد شود چرا که در هر حوزه علمی باید نظام ارجاعی مناسب وجود داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: تا کنون استقرار کمی پژوهش‌سراهای دانش آموزی را مورد توجه داشتیم و از این به بعد باید روی مسائل کیفی این پژوهش‌سراها تمرکز کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار