وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛

امید اجتماعی را در بین مردم افزایش دهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای امیدآفرینی در کشور، گفت: باید توجه داشت که ناامیدی مردم از دولت منجر به ناامیدی آنها از نظام می شود باید امید اجتماعی را افزایش دهیم.

یاس از دولت منجر به ناامیدی از نظام می شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آذرشهر، افزود: اگر بخواهیم امید اجتماعی را افزایش دهیم، این امید را با یاس آفرینی نسبت به دولت نمی توان ایجاد کرد، به خصوص در شرایطی حاضر کسانی سرکار آمده اند که غیرقابل پیش بینی اند و ترامپ نه تنها برای کشورهای اروپایی بلکه حتی برای دولتمردان امریکایی هم غیرقابل پیش بینی است.


وی اظهار کرد: فضای جهانی و منطقه ای با مخاطره مواجه است و نگاهی که رهبری به دولتمردان تزریق کرده اند این است که ما باید امید اجتماعی را بالا ببریم و فضای انسجام را بیش از گذشته در کشور توسعه دهیم و در کنار هم قرار بگیریم.


صالحی ، مردم را بنیاد حوزه دیانت فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: البته این به معنای رفع مسوولیت از دولت ها نیست بلکه در عین اینکه دولت ها هستند، در سرمایه گذاری در حوزه دینی مردم نباید غافل شد.


وی اضافه کرد: باید وجه مردمی بودن حوزه دین فرهنگ، هنر و ادب محفوظ بماند و به طور حتم دولت دین مدار نیز نسبت به این حوزه ها بی مسوولیت نیست.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های شهرستان آذرشهردر حوزه های مختلف بسیار قابل توجه است، گفت: فعالیت بیش از 500 کارخانه فعال با دهها هزار نفر کارگر ثابت و غیرثابت فرصت بزرگ صنعتی و تولیدی در این مقطع حساسی که به طور متمادی در سال های اخیر بحث اقتصاد مدنظر مقام معظم رهبری در نامگذاری های سال بوده است.


وی با اشاره به ظرفیت های معدنی و کشاورزی این شهرستان افزود: دولت با تمام توان می کوشد تا شرایط اقتصادی کشور را بهتر و برای توسعه کشور فرصت سازی کند.


صالحی با بیان اینکه دولت یازدهم 100 میلیارد دلار منابع ارزی کمتری نسبت به دولت دهم دریافت کرده است، تاکید کرد: در سال 91 فضای رشد کشور فضای منفی بیش از هفت درصد بود اما در سال 95 این میزان با ترکیب منابع نفتی به بالای 11 درصد رسید که اتفاق بزرگی است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت یازدهم تورم 34 درصدی در سال 91 را در سال 95 به تورم تک رقمی تبدیل کرد که کار راحتی نیست؛ این بدان معناست که دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد تا شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور رو به رشد باشد؛ به رغم اینکه هزینه های جاری کشور رو به افزایش است اما در عین حال مسیر رشد و توسعه طی می شود .


صالحی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سفر ریاست جمهوری و دولت تدبیر و امید به استان، مصوبه های خوبی باشد، اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را در چهار سال گذشته به کار گرفته است تا اتفاقات مختلفی در حوزه های اقتصادی و تولیدی و خدمات سالم پدید بیاید.


وی با بیان اینکه همه مشکلات مطرح شده توسط مسولان این شهرستان را به هیات دولت خواهیم رساند، گفت: گفتگوهایی باید در خصوص روند اجرای پروژه های خواسته شده انجام شود چون اعتبار ملی به دلیل وجود پروژه های نیمه تمام کافی نیست و باید برای انجام درخواست های مطرح شده از اعتبار استانی استفاده کرد.


حجت الاسلام نورپور، امام جمعه آذرشهر نیز در این نشست، خواستار ایجاد کتابخانه مناسب برای مردم، خانه عالم در روستاهای بزرگ، کمک برای احداث خانه معلم، کمک برای فعال سازی کانون فرهنگی مساجد فعال، کمک به حل مشکلات مصلای شهر، رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شهید سلیمی، احداث سه راهی شهید غفاری، مرمت و بازسازی مدارس و حمایت از فعالیت مهد های قرآنی شهرستان شد.

 

 انتهای پیام/

 

امید را با یاس آفرینی نسبت به دولت نمی توان ایجاد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
قضیه امید چی؟!