بهره برداری از پروژه گازرسانی سبزدشت بافق با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت:عملیات گازرسانی به روستا‌های منطقه سبزدشت با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه نامین گاز به عنوان یک زیرساخت مهم توسعه و پیشرفت منطقه محسوب می‌شودگفت:عملیات گازرسانی به روستا‌های منطقه سبزدشت با اعتباری بالغ بر ۴۱میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

منوچهر فلاح افزود:این طرح شامل بیش از ۶۲ هزار متر شبکه توزیع،۶۴ هزار متر خط تغذیه، یک ایستگاه TBS به ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب بر ساعت و قابلیت نصب ۶۰۰ عدد انشعاب و نصب یک ایستگاه cps است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تصریح کرد:با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه سبزدشت امیدواریم سهم استفاده صنعت از گاز در این منطقه بر سهم خانوار‌ها و رشد و توسعه صنایع کوچک و بزرگ را شاهد باشیم.

فلاح خاطر نشان کرد:در تمامی شهر‌های استان یزد گازرسانی کامل انجام شده و همه ۲۱ شهرستان از نعمت گاز شهری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه از ۵۴۲ روستای واجد شرایط ۳۹۲ روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند تصریح کرد: حدود ۸۰ روستا نیز پیمانکار در آن در حال فعالیت است و مابقی روستا‌ها را تا پایان سال جاری تعیین تکلیف خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد بیان داشت: جمعیت روستایی استان که امروز از نعمت گاز برخوردارند ۸۴ درصد و در مجموع نیز جمعیت کل استان که از گاز بهره‌مند هستند ۹۷ درصد است که جزء استان‌های سبز در کشوربه شمار می‌آییم و یزد در بحث گازرسانی پیشرو است.

فلاح به یکی از دستاورد‌های مهم این اداره در سال گذشته اشاره و بیان کرد: کاهش مصرف ۳۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی با گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان یکی از مهم‌ترین این دستاورد‌ها بود.

فرماندار بافق نیز در این آیین با بیان اینکه با اجرای این طرح توسعه منطقه شتاب بیشتری میگیرد گفت:با ورود گاز به منطقه سبزدشت حدود ۲۲ روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و می‌تواند زیر ساخت بسیار مناسبی برای توسعه روستا‌ها ایجاد شود.

محمد زاده رحمانی از گازرسانی به دهستان کوشک خبرداد و افزود:این پروژه نیز از برنامه‌های سال جاری است و آغاز آن در سال ۹۷ انجام می‌شود و گازرسانی به تمامی روستاهارا در برنامه خود داریم.

وی با اشاره به بررسی مرمت حفاری‌ها تصریح کرد:این اقدام با همکاری دهیاری‌ها انجام می‌شود و در نشستی در استان اعتباری در این رابطه تخصیص می‌یابد.

معاون عمرانی استاندار نیز در حاشیه این آیین با تشکر از مسوولان جهت تحقق این امر مهم به موضوع توسعه زیرساخت‌ها اشاره و موضوع آب را جدی عنوان کرد.

صادقیان بیان داشت:در شهر‌ها و روستا‌ها در بخش صنعت بدنبال تحدید آب و بازآفرینی آن هستیم، اما در بخش کشاورزی بخصوص در روستا‌ها نباید بدنبال کشت محصولات پراب خواه باشیم و مصرف بهینه در این بخش را در نظر بگیریم.

گفتنی است:کلنگ پروژه گازرسانی به دهستان سبزدشت بافق در ۲۱ فروردین ماه سال گذشته با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستان به زمین زده شد و زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ی

بهره مندی روستا‌های منطقه سبزدشت بافق از نعمت گاز

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.