رئیس سازمان دامپزشکی:

طرح امنیت غذایی در استان‌های مرزی اجرا می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:بدنبال اجرای طرح امنیت غذایی در استان‌های مرزی ، باید ارتباطات خود با کشور‌های همسایه در زمینه دامپزشکی و امنیت غذایی گسترش دهیم.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا رفیعی پور صبح سه‌شنبه در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت استان‌های مرزی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور اظهار داشت: مناطق مرزی کشور به عنوان بازوی مهم کشور در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی به شمار می‌روند و در بخش دامپزشکی به این مهم توجه جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به عنوان بازوی مدیران ارشد استانی در عرصه بهداشت و امنیت غذایی است، افزود: یکی از برنامه‌های جدی سازمان دامپزشکی توجه ویژه به استان‌های مرزی در زمینه امنیت غذایی است و در همین ارتباط درصدد هستیم ارتباطات خود با کشور‌های همسایه در زمینه دامپزشکی و امنیت غذایی گسترش دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور تصریح کرد: کنترل بیماری‌های دامی و صادرات محصولات کشاورزی نیازمند ارتباط خوب با کشور‌های همسایه است و در این ارتباط سازمان دامپزشکی کشور با هدف کنترل بیماری‌ها ارتباطات سازنده با کشور‌های همسایه را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به بیماری آنفولانزای پرندگان گفت: سالانه ۲ تا ۴ میلیون پرونده از کشور‌های همسایه وارد کشور می‌شود و این امر موجب خطرناک آنفولانزا را به دنبال دارد، لذا گسترش ارتباطات با کشور‌های همسایه برای جلوگیری از آنفولانزای پرندگان ضروری است.

رفیعی پور با بیان اینکه دامپزشکی به دنبال تامین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار است، گفت: با هدف کنترل بیماری آنفولانزا دستگاه‌های عضو ستاد آنفولانزا در استان هر دو هفته یکبار گزارش کار خود را به استانداری ارائه داده و آماده مقابله با خطرات احتمالی هم باشند.

انتهای پیام/ف

ارتباط با کشورهای همسایه تقویت شود

برچسب ها: صادرات ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.