سیاست‎‌های ترامپ سبب افزایش جرایم ضد مسلمانان در آمریکا شده است

گزارش شورای روابط آمریکایی-اسلامی حاکی از افزایش جرایم ضد مسلمانان در دولت ترامپ است.

سیاست‎‌های ترامپ سبب افزایش جرایم ضد مسلمانان در آمریکا شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، روز دوشنبه گزارشی توسط گروه حمایت‌کننده از شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) منتشر شد که نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷ در آمریکا ۳۰۰ مورد جنایات ناشی از نفرت از مسلمانان به ثبت رسیده است که افزایش ۱۵ درصدی این جرایم را نشان می‌دهد.

بنا به اعلام این شورا که بزرگترین سازمان حقوق مدنی و حمایت از حقوق مسلمانان در آمریکا محسوب می‌شود، این دومین سال متوالی است که جرایم ضد مسلمانان در آمریکا افزایش داشته است، که آن را تا حدی به سیاست‌ها و الفاظ مورد استفاده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به مسلمانان مقیم یا مسافر در این کشور نسبت می‌دهد.

در این گزارش آمده است میزان جرایم صورت گرفته علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۷ به ۳۰۰ مورد رسیده است که نسبت به ۲۶۰ مورد در سال ۲۰۱۶ افزایش نشان می‌دهد. همچنین در گزارش سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ۴۴ درصد افزایش در جرایم ناشی از نفرت از مسلمانان مشاهده شده است. ماموران شورای روابط آمریکایی- اسلامی به بررسی ۵ هزار و ۶۵۰ مورد جرم ضد مسلمانان پرداختند و دریافتند که تنها صحت کمتر از نیمی از این جرایم به اثبات رسیده است. 

نیهاد آواد، رئیس اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی در این خصوص اعلام کرد: نه تنها شاهد افزایش جرایم ضد مسلمانان در این کشور هستیم، بلکه درصد بیشتری از این حوادث ماهیت خشونت‌آمیزی داشته‌اند و کودکان، جوانان و خانواده‌های مسلمان آمریکایی یا به عنوان مسلمان شناخته شده را هدف قرار می‌دهند.

او در ادامه افزود: هدف قرار گرفتن جامعه مسلمانان آمریکا و دیگر جوامع اقلیت از سوی مقامات دولتی کاملا واضح است و می‌تواند برای وجدان همه آمریکایی‌ها شوک‌آور باشد.

رئیس اجرایی این شورا گفت: یافته‌های این گزارش اتهامی علیه سیاست‌های غیرقانونی دولت ترامپ است.

یکی دیگر از مقامات این شورا در این باره گفت: تاکنون چنین چیزی علیه مسلمانان سابقه نداشته است که به طور مداوم از سوی رئیس جمهور آمریکا مورد حمله قرار گیرند.

با این حال سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: دولت ترامپ طرفدار حاکمیت قانون است و با تمامی اشکال بی‌قانونی از جمله جنایات ناشی از نفرت مخالف است. رئیس جمهور بار‌ها خشونت و نژادپرستی را در این کشور محکوم کرده است.

در ژانویه سال ۲۰۱۷ ترامپ دستورالعمل اجرایی توقف پذیرش تمامی پناهندگان به آمریکا را امضا کرد و به طور موقت ورود مسلمانان از هفت کشور مسلمان را به آمریکا ممنوع اعلام کرد. رئیس جمهور آمریکا این دستوالعمل را در راستای وعده انتخاباتی خود برای قدرتمند کردن دوباره آمریکا اعلام کرد.

انتهای پیام/

افزایش جرایم ضد مسلمانان در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار