استان قم در شرایط تنش آبی قرار دارد

استاندار قم گفت: همه از شرایط آب در کشور مطلع هستند و استان قم هم در شرایط تنش آبی قرار دارد

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به ضرورت جدی گرفتن کاهش مصرف آب فضای سبز در استان اظهار کرد: 84 بوستان در شهر قم از آب شرب برای فضای سبز استفاده می‌کند، شهرداری باید برای کاهش 30 درصدی مصرف آب فضای سبز طرح اجرایی ارائه بدهد و در زمینه کاهش مصرف آب فضای سبز جدی هستیم.

استاندار قم افزود: دانشگاه شهر قم با خرید یک دستگاه تصفیه به دنبال استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز خود است.

وی ادامه داد: کاشت چمن که مصرف آب زیادی دارد، در بسیاری از نقاط ممنوع شده است، باید از تجربیات بقیه نقاط دنیا و کشور در زمینه مصرف مدیریت آب در فضای سبز استفاده کنیم.

 استاندار قم توسعه کشاورزی در استان قم را ممنوع دانست و تصریح کرد: مدیران کشور به این نتیجه رسیدند که در تنش آبی قرار داریم و در صورت بی توجهی، وارد بحران خواهیم شد،

وی ادامه داد: همه از شرایط آب در کشور مطلع هستند و استان قم هم در شرایط تنش آبی قرار دارد، تصمیم‌های پخته ای در این خصوص گرفته شده است، باید به عنوان یک موضوع ملی به بحث آب توجه کنیم و مدیران دستگاه‌های مختلف در این خصوص پای کار بیایند.

 صادقی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای آیندگان تامین آب را انجام بدهیم و این مساله یک تکلیف انسانی است، همچنین شهرداری قم باید بحث استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری فضای سبز را پیگیری کند.

انتهای پیام/الف

توسعه بخش کشاورزی در قم ممنوع

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.