پیشنهاد تایلند برای میزبانی دیدار سران کره شمالی و آمریکا

وزیر امور خارجه تایلند از آمادگی بانکوک برای میزبانی دیدار آتی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دان پرامود وینای» وزیر امور خارجه تایلند امروز سه شنبه اعلام کرد بانکوک آماده میزبانی دیدار آتی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است.

او در مصاحبه با شبکه ۳ تایلند گفت: ملت آسیا نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد تا آنچه برای برگزاری این نشست نیاز است، فراهم کند.

وزیر امور خارجه تایلند اظهار کرد نه آمریکا و نه کره شمالی تاکنون تماسی در این خصوص نداشته و بانکوک این پیشنهاد را برای نخستین بار داده است.

تایلند یکی از متحدان آسیایی آمریکاست. این کشور علاوه بر آمریکا با کره شمالی نیز روابط دیپلماتیک دارد. تایلند بار‌ها میزبان هیئت‌های رسمی و غیررسمی کره شمالی (حتی در دوران جنگ سرد) بوده است.

گمانه زنی‌ها در خصوص محل نخستین دیدار کیم جونگ اون و ترامپ همچنان ادامه دارد.

اوایل ماه مارس، یک هیئت عالیرتبه از سئول با رهبر کره شمالی دیدار کرد. پس از بازگشت این هیئت، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد سئول و پیونگ یانگ  به توافقی تاریخی برای برگزاری سومین نشست سران کشور‌ها دست یافته اند. همچنین مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در تاریخ ۲۷ آوریل،  پیش از دیدار  ترامپ و کیم در نشست دیگری با مقامات کره شمالی شرکت خواهد کرد.

رهبر کره شمالی نیز روز شنبه اعلام کرد آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را به حالت تعلیق در می‌آورد.

انتهای پیام/

تمایل تایلند برای میزبانی دیدار ترامپ و کیم جونگ اون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار