خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ادامه حضور ایران در عراق و سوریه به کسی ربط ندارد/ حفظ منافع ملی در جنجال‌های موشکی غرب مهم است

عضو شورای شهر تهران گفت: چطور می‌شود همه دنیا در عراق و سوریه باشند و ایران با وجود هم‌پیمانی استراتژیک از این دو کشور خارج شود؟

خبرنگار: کاظمی/ادامه حضور ایران در عراق و سوریه به کسی ربط ندارد/ حفظ منافع ملی در جنجال‌های موشکی غرب مهم استحسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به درخواست دولت‌های غربی مبنی‌بر خروج ایران از سوریه و عراق، گفت: آن‌ها ابتدا باید خودشان به این خواسته عمل کنند و اگر آن‌ها از عراق و سوریه خارج شدند، ما هم خارج می‌شویم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: چطور می‌توان پذیرفت که همه دنیا در عراق و سوریه منافع داشته باشند، ولی ایران که با این دو کشور پیمان فرهنگی و تاریخی و با یکی از آن‌ها مرز مشترک دارد، در آنها حضور نداشته باشد؟

وی افزود: نمی‌توان قبول کرد که دولت‌های غربی مجاز به حضور باشند، اما ما با وجود داشتن هم‌پیمانی استراتژیک از  عراق و سوریه بیرون بیاییم.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه ایران هزینه زیادی برای حفظ عراق و سوریه در برابر تروریست‌ها داده، اظهار کرد: در این شرایط ما هرگز نمی‌پذیریم که بیرون بیاییم و این کشورها را تقدیم غرب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در هیچ کشوری مداخله نمی‌کنیم، اما اینکه حضور دیپلماسی داشته باشیم و مشورت دهیم، ارتباطی به هیچ قدرت خارجی  ندارد.

خلیل‌آبادی در ادامه به جنجال‌های اخیر مقامات غربی مبنی‌بر مذاکرات موشکی با ایران، واکنش نشان داد و گفت: در حال حاضر آن‌ها اصرار فراوانی برای مذاکرات موشکی دارند و بر سر خیلی مسائل دیگر هم اصرار می‌کنند؛ اما ما باید با توجه به منافع ملی خود تصمیم بگیریم و به هر آنچه که برای منافع ملی ما مفید است عمل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا مذاکره موشکی برای منافع ملی ما مفید است یا خیر، گفت: من در این زمینه تخصص ندارم و تشخیص این مسئله با کارشناسان دفاعی و نظامی است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه بر ضرورت حفظ برجام تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به برجام تلاش زیادی شد و ما آن را حفظ کنیم. با حفظ منافع ملی خود و با هر روشی نباید اجازه دهیم که برجام از بین برود.

انتهای پیام/

 

نظر عضو شورای شهر تهران درباره حضور ایران در عراق و سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار