خداكرمى:

تابوى نابارورى در كشور را شكستيم/نبايد زوجى به خاطر فرزنددارشدن فقير شود

رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: زوجين نبايد به دليل علاقه براى فرزند داشتن فقير شوند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناهيد خدا كرمی رئيس انجمن علمی مامايی ايران در مراسم چهارمين كنگره بين المللي توليد مثل كه در ساختمان مركز همايش هاي رازى برگزار شد، اظهار كرد: ما در جمعى از فرهيختگان هستيم كه مانند نگينى در عرصه پزشكى می درخشند؛ ما در حوزه مراقبت دوران باردارى و تشخيص مناسب باردارى پيشرفت هاى بسيارى داشته ايم.

وى ادامه داد: ما در ايران توانسته ايم تابوى نابارورى را در كشور به همت متخصصان، ماماها و علوم مرتبط با بارورى بشكنيم و ديگر در حوزه نابارورى و درمان آن نگرانى نداريم .

خداكرمى با بيان اينكه در قديم به خانم هايى نابارور انگ مي زدند، خاطر نشان كرد: با علم و دانش و مهاراتى كه پزشكان امروز كسب كرده اند باعث شده اين انگ از روى خانم ها برداشته شود و توانسته ايم با فعاليت در اين حوزه بسياری از خانم ها لذت مادر بودن را بچشند.

رئيس انجمن علمی مامايی ايران با تاكيد اينكه در مسیر ناباروری و تولید مثل فعالیت‌های بسیاری شده است، عنوان کرد: متاسفانه ما پرونده مادری را داشتیم که بعد از ١٣ بار عملIVF که انجام داد  جا خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه وظیفه حاکمیت این است که از تیم زوجین ناباور حمایت کند، افزود: نباید زوجين نبايد به دليل علاقه براى فرزند داشتن فقير شوند، درست است که مسائل اقتصادی در حرفه پزشکی بسیار ورود کرده است اما  نباید تعارضاتی را وارد این حرفه کنیم که در شاًن آن نیست.

وی افزود:   ماماها، گروه متخصصین ناباروری و طب تولید مثل همه با هم برای حل مشکلات دست به دست هم می دهیم؛ باید در حوزه ناباروری و باروری به اخلاق بیشتر توجه کنیم و اجازه ندهیم هیچ خانواده ای در این مسیر مورد بهره برداری اقتصادی قرار گیرد.

خداکرمی با اشاره به اینکه نقش ماما‌ها، متخصصان اورولوژی و زنان در حوزه تولید مثل مشخص است، یاد آور شد: این افراد نمی‌توانند در کار هم دخالت کنند، اما بدون هم کار نمی کنند و باید کنار هم باشند؛ باید در حرفه پزشکی رشته‌های مختلف کنار هم باشند چرا که کار تیمی در درمان بسیار موثر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار