بطحایی در بازدید از مسابقات بین المللی قرآن کریم؛

آغاز فعالیت دبیرخانه مسابقات قرآنی دانش آموزان/ اجرای برنامه های متعدد ترویجی برای دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت:برنامه‌های ترویجی متعددی برای دانش آموزان و آشنایی با آموزه‌های قرآنی، طی هفته‌های آینده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن کریم که در مصلی تهران برگزار شد، حضور پیدا کرد.

بطحایی  در ابتدای این مراسم بیان کرد: در این دنیای بسیار آشفته و سرگشته و بد اخلاق امروز راهی جز تمسک جستن از آموزه‌های قرآنی وجود ندارد و تنها راه برای رسیدن به سر منزل مقصد تمسک جستن و انس با قرآن است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقات سهم بزرگی در آموزه های قرآنی خواهد داشت و من و همکارانم در آموزش و پرورش از این ثروت بزرگ بهره خواهیم گرفت تا از این سرمایه برای یافتن راه صحیح استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین نکات در آموزش و پرورش موضوع انس با قرآن و تمسک جستن از مسیر‌های مختلف همچون قرائت، تدبر، تلاوت و راه‌هایی دیگر در این حوزه است.

برنامه های با محوریت قرآنی را در مدارس تقویت می کنیم

بطحایی تصریح کرد: امیدوارم این چنین برنامه‌هایی قرآنی را در مدارس تقویت کنیم و از این سرمایه بیشتر استفاده شود تا انس با قرآن را در بین جوانان و نوجوانان افزایش دهیم.

وی افزود: برنامه‌های مفصلی در آموزش و پرورش در نظر داریم، اما سد‌هایی مانع از اجرای کامل آن می‌شود که البته دولت دوازدهم برای موفقیت بیشتر در این زمینه در حال تلاش است.

وزیر آموزش و پرورش درباره اولین جلسه فعالیت دبیرخانه مسابقات قرآنی دانش آموزی از امروز، اظهار کرد: برنامه‌هایی ترویجی در نظر داریم و از یکی دو هفته آینده ارتباط بیشتری با اولیا خواهیم داشت و در مواردی مختلفی مانند آموزه‌های قرآنی صحبت خواهیم کرد.

بطحایی یادآور شد: تنها چراغی که می‌تواند فرزندان ما را در این دنیای آشفته هدایت کند نورانیت قرآن کریم است و باید انس بچه‌ها با قرآن را بیشتر کنیم، حدود دو ساعت هفته برای بچه‌ها کافی نیست و بخش عمده این برنامه باید در خانواده باشد که با کمک معاونت پرورشی برنامه‌های مختلفی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار