قائم مقام توليت آستان قدس رضوی ؛

آستان قدس از توسعه کشاورزی و باغداری نوین حمایت می کنند

قائم مقام توليت آستان قدس رضوی گفت : آستان قدس برای توسعه کشاورزی و باغداری نوین در سال حمایت از تولید داخلی تمام تلاش خود را خواهد کرد

آستان قدس از توسعه کشاورزی و باغداری نوین حمایت می کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان سيد مرتضی بختياری در بازدید از مجموعه باغات و مزارع موقوفات ملک در چناران گفت: توسعه كشاورزی و باغداری مكانيزه با بهره مندی از آخرين روش های نوين را با هدف ايجاد اشتغال و ارتقاء سطح كمی و كيفی محصولات باغی و زراعی در سال حمايت از توليد داخلی با جديت دنبال می كنيم.

وی افزود: يكی از تاكيدات مقام معظم رهبری در حكم انتصاب توليت آستان قدس رضوی توجه ويژه به شهرها و روستاهايی است كه موقوفات امام رضا(ع) در آنها قرار دارند.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوی گفت : با برنامه ريزی صورت گرفته و با دستور توليت آستان قدس رضوی توجه به حفظ منابع خاك و آب و بهره وری باغها و مزارع موقوفه حضرت رضا(ع) به عنوان اولويتی مهم و اساسی در حال پيگيری است.

بختياری افزود : در طی ٢ سال اخير علاوه بر بهره برداری از باغات الگويی مزرعه نمونه و باغ ملك آباد، ٧ هكتار باغ مدرن سيب با ٢٨ هزار اصله نهال و ٦ هكتار باغ متراكم گلابی و هلو با ٦ هزار اصله نهال در شهرستان چناران ايجاد شده است.

وی گفت: با بهره گيری از سيستم های نوين باغداری و كشاورزی در مزارع و باغات سازمان موقوفات ملك در چناران ٦٥ درصد در مصرف منابع آب و انرژی صرفه جويی می شود.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوی تاکید کرد : با روحيه بالا و كار جهادی مهندسان و كارشناسان كشاورزی مجموعه برای خودكفايی و بومی سازی تكنولوژی های روز دنيا در موقوفات برای نخستين بار با همت جوانان كشورمان، سيستم آبياری زير سطحی در باغات گردو، سيب و گلابی و مزارع ذرت اجرايی شد.

بختياری همچنين با اشاره به بازديد از مراحل اجرای كلينيك تخصصي و دياليز بيمارستان ثامن الائمه(ع) شهرستان چناران گفت : عمليات احداث اين ساختمان با ٢ هزار متر مربع زيربنا و در ٤ طبقه شامل آزمايشگاه، كلينيك های تخصصی پزشكی و دندانپزشكی، تخت ايزوله و بخش دياليز از مردادماه ٩٦ آغاز شده است.

وی افزود : اين پروژه با تلاش همكاران ما در سازمان موقوفات ملك تاكنون بيش از ٣٥ درصد پيشرفت فيزيكی داشته و ظرف يكسال آينده به بهره برداری خواهد رسيد.

انتهای پیام//ز.ج


بازدید قائم مقام آستان قدس از مجموعه باغات و مزارع موقوفات ملک در چناران

برچسب ها: آستان قدس ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.