پرداخت ۷ میلیارد ریال غرامت به صاحبان طیور معدوم شده از بیماری آنفلوآنزای مرغی

درسال ۹۶ بالغ بر هفت میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال غرامت به صاحبان طیور معدوم شده ناشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در راستای حمایت از صنعت دامپروری و مرغداری استان و بالا بردن بهداشت عمومی جامعه و تأمین بخشی از خسارات وارده به صاحبان طیور بومی معدوم سازی شده در بحث کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان، اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی طی ۱۲ ماهه سال ۹۶ بالغ بر هفت میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال غرامت پرداخت کرده است.
داهیم با اشاره به اینکه غرامت پرداختی به صاحبان طیور بومی از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین و در اختیار اداره کل دامپزشکی استان قرار گرفته است گفت: با توجه به تنظیم صورتجلسه و تقویم بهای طیور، غرامت به صاحبان طیور معدوم سازی شده با حضور نماینده اداره کل دامپزشکی استان پرداخت شده است.
لازم به ذکر است در سال ۹۶ بیش از ۸۳ هزار قطعه طیور بومی و صنعتی در بحث پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان غربی معدوم سازی شده است.

انتهای پیام/ح


معدوم سازی ۸۳ هزار قطعه طیور مبتلا به آنفلوآنزای مرغی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.