شیراز میزبان کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی

سومین کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی در دانشگاه شیراز آغاز شد.

شیراز میزبان کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضا یوسفی دبیر علمی سومین کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی در حاشیه این همایش که به میزبانی تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: در این کنفرانس ۳۰۰ نفر از ۴۰ دانشگاه ایران شرکت دارند ومحققانی از کشور‌های هلند، آلمان، فرانسه، سوییس، روسیه و اتریش به این گردهمایی علمی دعوت شده اند.

وی افزود: از مجموع حدود ۳۰۰ مقاله‌ای که به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است، ۲۵۰ مقاله بوسیله کمیته علمی کنفرانس پذیرش شده است که از این تعداد حدود ۲۰۰ مقاله بصورت پوستر و ۵۰ مقاله بصورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

یوسفی تصریح کرد: از مجموع مقاله‌هایی که پذیرش شده ۱۰ مقاله توسط سخنرانان خارجی ارائه می‌شود.

وی به شمار زیاد دانش آموختگان رشته علوم پروتئینی و پپتیدی اشاره کرد و افزود: اگر چه از فواید این علوم در کشور آنگونه که باید و به طور کامل استفاده نشده است، اما دانش آموختگان این رشته می‌توانند گام‌های موثری برای شکوفایی اشتغال در اینزمینه و همچنین صادرات بردارند.

یوسفی بیان کرد: تجارت دارو‌های پروتئینی و پپتیدی در جهان در سال گذشته رشدی ۱۰ درصدی داشته است که تایید می‌کند این حوزه، حوزه‌ای بکر برای سرمایه‌گذاری است.

وی اظهار داشت: از محور‌های مهم این کنفرانس شیمی پروتئین-مهندسسی آنزیم ها، پروتئین‌ها و پپتیدی‌ها و پپتید‌های متابولیکی، دارو‌ها و بیومارکر‌های پروتئینی، فناوری‌های پیش رفته در حوزه مطالعات پروتئینی_ پپتید‌های فعال زیستی و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف و واربرد پروتئین در فناوری نانو است.

این در حالیست که کارگاه‌های آموزشی با موضوعات «آموزش چگونگی استفاده از نرم افزار Chembio office در مستندسازی یافته‌های پژوهشی، «مدل سازی و شبیه سازی و دینامیک مولکولی سیستم‌های زیستی (Gaussian , Gromacs)»، «آموزش عملی gene cloning» و «proteomics date analysis» در این کنفرانس میزبان دانشجویان و استادان بود.

پـِپتید‌ها (Peptide) پلیمر‌های کوچکی است که از به هم پیوستن اسید‌های آمینه با ترتیب مشخص و با پیوند پپتیدی تشکیل شده و مطالعه آن‌ها بطور عمده گامی بسوی درک ترکیب‌های پیچیده‌تر یعنی پروتئین‌ها است.
انتهای پیام/ر

کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدید در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.