معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول پیش بینی کرد؛

برداشت بیش از 250 تن چغندرقند از مزارع دزفول

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 250 تن محصول چغندرقند پائیزه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی، معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به آغاز برداشت محصول چغندر قند از سطح 3 هزار و 627 تن از مزارع این شهرستان بیان داشت: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت 280 تن محصول برداشت گردد.

وی با بیان اینکه در سال جاری کشت چغندر در سال جاری با همکاری کارخانه های قند اصفهان، اسلام آباد، چهارمحال و بختیاری، همدان و قزوین انجام شده است، تصریح کرد: برداشت این محصول به منظور ارسال به کارخانه قند چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

کرمی به کاهش مصرف آب در کشت چغندرقند پائیزه نسبت به بهاره اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به ارقام مختلف کشت شده، افزایش عیار و میزان قند چغندرقند پائیزه امسال نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول، پرداخت نشدن به موقع مطالبات از سوی کارخانه های قند را یکی از مشکلات کشاورزان چغندرکار شمال خوزستان عنوان و اظهار کرد: به علت همکاری نکردن کارخانه های قند، تاکنون برخی کشاورزان از کشت قبلی از این کارخانه ها مطالبه دارند .

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت چغندرقند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.