سروری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آمریکایی‌ها به دنبال احیای سیاست‌های شکست خورده خود در منطقه هستند

:آمریکایی‌ها می‌خواهند با انتقال سفارت خود به بیت المقدس سیاست‌های شکست خورده خود را در منطقه احیا کننددبیر کل جمعیت رهپویان گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق انتقال سفارت خود به بیت المقدس سیاست‌های شکست خورده خود را در منطقه احیا کنند.

پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در چند روز آینده و اهداف پشت پرده این اقدام اظهار کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که موضع تند کشورهای عربی در چند سال اخیر علیه اسرائیل با بازی‌گردانی عربستان سعودی از بین رفته است و اسرائیلی‌ها دیگر نگرانی‌های گذشته را نسبت به کشورهای عربی ندارند و عملا کشورهای عربی را در کنار خود می‌بیند.

وی افزود: آمریکا گمان برده شرایط موجود بهترین زمان برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بوده تا با این کار زمینه را برای یکی از مطالبات مهم اسرائیلی‌ها و اشغالگران قدس فراهم کند.

سروری تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق انتقال سفارت خود به بیت المقدس سیاست‌های شکست خورده خود را در منطقه احیا کنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان بیان کرد: اشتباه محاسباتی آمریکا این است که فکر می‌کند دولت‌ها مظهر قدرت هستند و اگر سران ملل عربی  نسبت به انتقال سفارتخانه آمریکا واکنشی نشان ندهند در واقع نشانه همگرایی کشورهای عربی با اسرائیل است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها نمی‌توانند سیاست های عادی سازی انتقال سفارت را پیش ببرند و با واکنش‌های جدی دولت‌های بسیاری مواجه خواهند شد و اسرائیلی‌ها نیز باید بدانند که این حرکت آمریکا برای آنها موثر نخواهد بود و باعث انسجام بیشتر فلسطینی‌ها خواهد شد.

سروری تأکید کرد: سازش‌کارانی که سعی دارند تا با انجام مذاکره و سازش حقوق ملت فلسطین را از بین ببرند به شدت ضربه خواهند خورد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اذعان کرد: به نظر می‌رسد که بر خلاف محاسبات آمریکایی‌ها این اقدام می‌تواند در نهایت موجب انسجام هرچه بیشتر فلسطینی‌ها و شکست سازش کاران خواهد شد.

انتهای پیام/

اهداف پیدا و پنهان ترامپ از انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس طرحی شیطانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار