وزارت خارجه آلمان: برجام قابل مذاکره مجدد نیست

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد اولویت اصلی برلین، حفظ برجام است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت حفظ توافق بین‌المللی هسته‌ای ایران اولویت برلین است. وی افزود برجام قابل مذاکره نیست.

این سخنگو گفت: «موضع ما همچنان واضح است: اولویت اصلی حفظ توافق هسته‌ای ایران و تعهد به آن از طرف تمامی طرف‌های این توافق است.»

وی افزود: «توافق هسته‌ای که بین 7 کشور و نیز اتحادیه اروپا به مذاکره رسیده است، قابلیت مذاکره مجدد ندارد. اما این نیز واضح است که علاوه بر توافق هسته‌ای ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که برنامه هسته‌ای ایران تنها برای مقاصد صلح‌آمیز ادامه خواهد یافت.»

اظهارات وی در حالی است که شایعات حاکی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ضرب‌الاجل 12 مِه (22 اردیبهشت) قصد ندارد تعلیق تحریم‌های واشنگتن علیه ایران را تمدید کند.

او در ادامه اظهارات خود افزود امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، برای حل این مشکل، حصول توافقی جانبی را پیشنهاد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: «ما باید با دقت این پیشنهاد را بررسی کنیم. مسئله این است که ایران تحت چه شرایطی این روند را خواهد پذیرفت. ما اکنون در حال تعاملات سازنده و نزدیک با آمریکا و سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) هستیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار