شمخانی در دیدار با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان؛

حامیان گروه‌های تروریستی به دنبال ناامن سازی افغانستان هستند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه به دنبال انتقال تروریست‌ها به افغانستان هستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشور‌های پنج قاره جهان در روسیه، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان صبح امروز (چهارشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این ملاقات، طرفین آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و همچنین روند همکاری‌های دوجانبه ایران و افغانستان دربخش‌های اقتصادی، سیاسی وامنیتی رامورد بحث وبررسی قراردادند.

شمخانی در این ملاقات با ابراز تاسف نسبت به اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان که به کشته شدن جمعی از مردم بی‌گناه این کشور منجر شد اظهار کرد: حامیان گروه‌های تروریستی شکست خورده در سوریه به دنبال ناامن سازی افغانستان و انتقال بقایای تروریست‌های شکست خورده در سوریه به این کشور هستند.

شمخانی بر ضرورت تسریع در فعالیت کمیته‌های پنج گانه همکاری‌های مشترک برای دستیابی به نتایج عملی که تامین کننده ثبات و امنیت درمنطقه است اظهار داشت: همکاری مشترک اطلاعاتی و امنیتی کشور‌های ایران، افغانستان، پاکستان، چین و روسیه می‌تواند از طریق تجمیع و تبادل ظرفیت‌های ۵ کشور، زمینه‌های توقف برنامه‌های بی ثبات کننده برخی کشور‌های غربی و هم پیمان‌های منطقه‌ای ان‌ها را فراهم نماید.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افعانستان نیز در جریان این ملاقات، سخنرانی اقای شمخانی در نهمین اجلاس امنیتی روسیه را بسیار مهم، قابل توجه و واقع بینانه عنوان کرد و اظهار داشت: روابط دوستانه و رو به توسعه ایران و افغانستان علیه هیچ کشوری دیگری نبوده و از رویکرد‌های سیاسی کشور‌های دیگر نیز تاثیر پذیر نیست.

وی با اشاره به دستگیری تعداد زیادی از اتباع بیگانه عضو داعش از سوی دستگاه‌های امنیتی این کشور که اخیرا به صورت غیرقانونی وارد افغانستان شده اند خاطر نشان ساخت:به طور قطع این گونه اقدامات از برنامه‌ای خطرناک برای استفاده از جغرافیای افغانستان به منظور سازماندهی جدید گروه‌های تروریستی خبر می‌دهد و کشور‌های منطقه باید باحساسیت بیش از پیش با این روند مقابله کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار