معاون سازمان بهزیستی:

کودکان ماهشهری به عمویشان سپرده شدند

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: کودکان ماهشهری که قربانی کودک‌آزاری شده بودند، بعد از محرز شدن صلاحیت برای نگهداری به عموی خودشان سپرده شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛حبیب‌الله فرید عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کودک‌آزاری یکی از محور‌های اصلی مورد توجه و تأکید بهزیستی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور افزایش یافته است، عنوان کرد: ۳۴۰ اورژانس اجتماعی در کشور هم اکنون مشغول به کار است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه تلاش می‌شود با بهبود قوانین کنترل بر کودک‌آزاری در جامعه افزایش پیدا کند، بیان کرد: باید توجه داشت که کودک‌آزاری تنها مربوط به آزار جنسی و جسمی نیست و شامل بخش‌های دیگر، چون کودک‌آزار روحی، عاطفی و ... می‌شود.

فرید با بیان اینکه حساسیت نسبت به موضوع کودک‌آزاری در جامعه افزایش یافته است، اضافه کرد: استاندارد‌های سلامت جسمی و روحی افراد نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به موضوع منتشر شده کودک‌آزاری در ماهشهر در روز‌های اخیر عنوان کرد: در این زمینه از طریق حکم مرجع قانونی کودک از پدر و مادر گرفته شده و با تحقیقات از سوی خانواده و محرز شدن صلاحیت عمو، کودکان برای نگهداری به وی سپرده شدند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در مورد مذکور والدین هر دو در کودک‌آزاری دخیل بودند، افزود: البته باید اضافه کرد که این کودکان توسط پدر و نامادری خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

فرید با تأکید بر اینکه باید در موضوع کودک‌آزاری در زمینه پیشگیری از کودک‌آزاری ورود پیدا کرد، افزود: فقر، اعتیاد و ... از جمله علل کودک‌آزاری شناخته شده است.

وی افزود: بسیاری از کودک‌آزاری‌های شدید که در کشور روی داده به دلیل اعتیاد بوده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بهزیستی استان‌ها با توجه به وجود سامانه ۱۴۸۰ و مشاوره‌های حضوری و اینترنتی و همچنین مددکاران اجتماعی می‌تواند در مورد طلاق ورود خوبی داشته باشند، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ سامانه مداخله در طلاق در خراسان رضوی راه‌اندازی شده و پیشرفت خوبی داشته به نحوی که ۲۴ درصد منجر به سازش در خانواده‌ها شده است.

فرید با بیان اینکه شورای فرهنگی اجرای سامانه مداخله در طلاق را برای همه استان‌های کشور تصویب کرده است، عنوان کرد: این سامانه نخست در ۱۰ استان کشور با نرخ بالای طلاق اجرایی شده و در فاز بعدی در استان‌های دیگر اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ طلاق در سال گذشته ۳.۹ بوده است، گفت: معتقدیم نرخ طلاق افزایش داشته، اما شیب رشد این نرخ کاهش یافته است.

انتهای پیام/پ

کودک آزاری در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.