اینترسپت:

بن سلمان جنایتکار جنگی است/دستان ولیعهد عربستان سعودی به خون بیگناهان یمنی آغشته است

پایگاه اینترنتی اینترسپت در گزارشی از سکوت بی‌شرمانه غربی‌ها در قبال جنایت‌های ولیعهد سعودی علیه مردم یمن به‌شدت انتقاد کرد.

بن سلمان جنایتگار جنگی است/دستان ولیعهد عربستان سعودی به خون بیگناهان آغشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی اینترسپت در گزارشی، از حمایت بی‌شرمانه سیاستمداران، تجار و افراد بانفوذ غربی، به ویژه آمریکایی‌ها، از جنایت‌های وحشیانه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی علیه مردم یمن به شدت انتقاد کرد. در این گزارش خطاب به رؤسای جمهور کشورهای غربی، نخست وزیران، قانونگذاران و مدیران شرکت های تجاری، مجریان تلویزیون و روزنامه‌نگاران که بن سلمان را به عنوان یک فرد میانه رو به تصویر می کشند که به دنبال انقلاب سیاسی و اصلاحات اجتماعی است، آمده است: آیا تاکنون درباره یمن شنیده‌ اید؟ آیا این واقعیت که حکمران واقعی (منظور بن سلمان است) یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان عرب سال‌ها در حال بمباران و محاصره یمن بوده است، برای شما کوچکترین اهمیتی ندارد؟ آیا شرم نمی کنید؟ آیا احساس ندامت نمی کنید؟

در ادامه گزارش با اشاره به سفر اخیر بن سلمان به آمریکا، آمده است: آیا هیچ یک از شما از اینکه میزبان یکی از حاکمان مستبد خاورمیانه که تاکنون خون بی‌گناهان زیادی را ریخته، بودید و موجبات تفریح و سرگرمی او را فراهم آوردید پشیمان نیستید؟ نگارنده مطلب همچنین می افزاید: بگذارید شفاف بگویم. من انتظار نداشتم هیچ یک از اعضای دولت دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا)، صنایع نظامی و نفت یا خانواده بوش در سفر بن سلمان کاری غیر از تملق گویی و چاپلوسی برای او انجام دهند، اما چرا شما لیبرال‌ها از دیکتاتور در حال ظهور سعودی استقبال کردید؟ در این گزارش با اشاره به دیدارهای میان بن سلمان و افرادی مانند بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا و جان کری، وزیر امور خارجه این کشور در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، آمده است: چه بر سر (شعار) صداقت و برائت از شرارت آمده است؟ چه بر سر شعار «نجات جان انسان های بی‌گناه» آمده است؟ چه بر سر وجدان لیبرالی شما آمده است؟

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بن سلمان با اظهارات و اقدامات خود تظاهر می کند به دنبال اصلاحات است. برای مثال، زنان عربستانی از ماه ژوئن (تابستان سال جاری) اجازه رانندگی در این کشور را خواهند داشت. سینماها نیز در این کشور در حال بازگشایی هستند. اما جنگ یمن که سازمان عفو بین الملل از آن با عنوان «جنگ فراموش شده» یاد می کند، چه می شود؟ زمانی که برای دیدار با بن سلمان و فشردن دست های آغشته به خون او صف می کشیدید، مجبور شدید چه میزان از جنایت های او را به فراموشی بسپارید؟ زمانی که در روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست در تمجید از ولیعهد سعودی مقاله می نوشتید، مجبور شدید چشمان خود را بر چه میزان جنایت او فرو ببندید؟ آیا حتی یک نفر از شما در ضیافت های خود با بن سلمان، تصمیم او را درباره محاصره یمن که به قحطی سراسری در این کشور منجر شده، محکوم کردید؟ آیا هیچ یک از شما خطرها و پیامدهای گرسنگی توده ای را به او گوشزد کردید؟ آیا هیچ یک از شما بن سلمان را به خاطر نقش وی در آغاز و تداوم جنگی که به بدترین رکورد شیوع وبا در جهان (از زمان ثبت سابقه این بیماری در جهان) انجامیده است، به چالش کشیدید؟

این گزارش می افزاید: مقامات سازمان ملل متحد از شرایط بغرنج یمن به عنوان «بدترین بحران ایجادشده توسط انسان در عصر حاضر» یاد می کنند؛ مردی که این بحران را ایجاد کرده محمد بن سلمان است (هر چند به نظر می رسد ما این حقیقت را فراموش کرده باشیم) که در سال 2015 میلادی و زمان آغاز تجاوز نظامی سعودی علیه یمن در مارس همان سال، وزیر دفاع عربستان سعودی بود. همانطور که گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز نشان می دهد، بن سلمان بدون هماهنگی کامل با سرویس های اطلاعاتی عربستان سعودی، اقدام نظامی علیه یمن را آغاز کرد و مستقیما نظارت بر آن را بر عهده داشت. با توجه به این حقایق، برای سکوت خود و حتی همدستی (در این جنایت) چه دلیلی دارید؟

نگارنده مطلب در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از مقامات دیده بان حقوق بشر، کسانی که با چهره هایی خندان از بن سلمان استقبال کردند، را بزدلان ریاکاری خواند که چشمان خود را بر روی اقداماتی که عربستان در یمن انجام می دهد، فرو بسته اند. در این گزارش آمده است این افراد در قبال قربانیان جنایت‌های سعودی در یمن مسئول هستند؛ افرادی که از تصاویر آنها با چهره های خندان در کنار بن سلمان برای مشروعیت بخشی به فردی که بمب های خوشه ای بر روی مدارس فرو می ریزد، استفاده می شود. این گزارش می افزاید طبق قوانین بین المللی، استفاده از بمب های خوشه ای ممنوع است. اما ائتلاف تحت رهبری عربستان به طور مداوم از اینگونه بمب ها علیه یمنی ها استفاده می کند.

در ادامه گزارش با اشاره به چندین مورد بمباران غیرنظامیان یمنی در مدارس، بیمارستان ها، مراسم عروسی و تشییع جنازه و شمار زیاد قربانیانی که این حملات وحشیانه بر جا گذاشته، خطاب به استقبال کنندگان از بن سلمان در سفر اخیرش به آمریکا آمده است: شاید شما باز هم بخواهید چشمان خود را بر روی حقاق ببندید؛ اما واقعیت این است که ائتلاف سعودی از زمان آغاز تجاوز نظامی به یمن، هزاران شهروند بی‌دفاع یمنی را کشته است. جنگنده های این ائتلاف نه تنها مراسم عروسی و تشییع جنازه را هدف قرار می دهند؛ بلکه بمب های خود را بر روی مدارس، بیمارستان ها، کارخانه ها، بازارها، نیروگاه ها، پل ها، بندرها و مناطق مسکونی فرو می ریزد. این اقدامات در اصطلاحی ساده «جنایت‌های جنگی» هستند. گروه های طرفدار حقوق بشر و بازرسان سازمان ملل متفق القول هستند که دوست عزیز شما، بن سلمان، مسئول بخش اعظم کشتارها در یمن است.
انتهای پیام/

گزارش اینترسپت در محکومیت سکوت غربی‌ها در قبال جنایت‌های عربستان در یمن

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی شب چراغ
۰۷:۰۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
لعنت بر آل سعود یهود ووهابی کثیف و جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
منصوری
۲۲:۱۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
این
شپشو رو نابودش کن ..... خدایا کیا شدن حاکم مولای
مارو برسون
Canada
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر رزونامه نگاران جوان فقط اینو برای مردم عامی و جاهل ثابت کنند که گربه محص رصای خدا موش نمیگیرد .مردم دیگه مرع همیسایه را عاز نمیوانند .و واقعیت دینا را خواهند دید و در توهم بسر نخواهند برد .مخصوصا عشر جوان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
بالاخره پایان شب سیه سفیدست مسلمادرآینده صبح قریب باندخانوادگی قصابان قسی القلب قاتل درخاورمیانه بویژه در یمن مظلوم به سرکردگی بن سلمان"شپشو"مانندهم نشینان ورفقای جهنمی اش درطول تاریخ محوخواهندشدوهمه ازشرشان مصون.6/2/1397
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
شپشو..گاو شیرده..باغ وحشمون داره کامل میشه ترامپ جک و جونور دیگه ای نبود؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
امام حسین (ع)می فرمایند؛ پایبندی بر پیمان، جوانمردی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اميدوارم محمدبن سلمان به سرنوشت صدام حسين دچارشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد داودآبادی
۱۴:۲۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
خدایا پناه برتو خدایا منجی رو برسون دنیای عجیبی شده
مظلومین و بی پناهاهان جز تو پناهی ندارند
غرب وحشی و کشورهای پولدار زورگو جز خود و پول کسی را تحمل نمیکنند و همه ظالمان دست بدست شده اند تا تنها کشور حامی مظلومین رو هم صدایش را بخوابانند و با محاصرههای گوناگون امروزی علیه ایران دست یکی کرده اند و داخلیهای معاند و ( مرغ همسایه غاز ) و کاسبکار هما...؟
هرچند به حکمت و مدد تو امیدواریم و انشاا... مظلومین را یاری میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
همه اینها آثار سوء حضور بی حد و اندازه قدرتهای دنیا از جمله آمریکا میباشد آیااز پیامدها ی حضورشان در منطقه ما واقف هستند ویا بودند چه کسی جوابگوی این بدبختیها میباشد شورای امنیت یا چه؟ !!....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر این شخص که به تنهایی مجرم شناخته شده است به تخت و سلطنت بچسبد آیا آمریکا و همپیمانانش تنبیه صدام را تکرار خواهد کرد یا اینکه آمریکا خود نیز در این جنایات ذینفع است ملت ایران هم که فکر نکنم با این همه هزینه تا رسیدن به این نتیجه تماشاگر باشد واقعا امید وار باشیم یا یک ذهنیت است
Iran (Islamic Republic of)
شکوری اسنق
۰۸:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
باعرض سلام وادب واحترام به تمام انسانهاوآزاده مردان دنیا
آفرین واحسنت به گردانندگان وبویژه مسئول این پایگاه(اینترسپت)وقتی انسان چنین مردان باایمان وآزاده مرددرهرجای دنیاکه باشندمی بیندیابرخوردمی کندامیدوار،دلگرم وخوشحال میشود، بازهم درودبرآزاده مردان دنیاازهرقوم وقشری که باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
لعنت خدا بر آل سعود خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
حقيقت ترامپ و سناي امريكا شده پول ، واي بر حال دمكراسي، واي بر اينده امريكا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
فیلمی که یه پسر یمنی کنار جناره باباش تکون نمیخوره دیدم دلم واسه یتیمی اون پسر غش رفت هر لحظه یادش می افتم.خدا ظالمارو نابود کنه ....آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
کشورهای غربی عضو شورای امنیت سازمان ملل به عنوان جلادان ملت یمن در جرم کشتار مردم یمن با بن سلمان شریک هستند . سایر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل هم که مجوز کشتار مردم یمن را صادر کرده اند دستشان به خون مردم یمن الوده است . . باید به تاریخ حساب پس بدهند .
در این میان آمریکا و انگلیس و رژیم پست صهیونیستی و نوچه پلید آنها یعنی بن سلمان سعودی وهابی عوامل شیطان و بانی همه جنایات اخیر در منطقه هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
کشورهای غربی عضو شورای امنیت سازمان ملل به عنوان جلادان ملت یمن در جرم کشتار مردم یمن با بن سلمان شریک هستند . سایر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل هم که مجوز کشتار مردم یمن را صادر کرده اند دستشان به خون مردم یمن الوده است . . باید به تاریخ حساب پس بدهند .
در این میان آمریکا و انگلیس و رژیم پست صهیونیستی و نوچه پلید آنها یعنی بن سلمان سعودی وهابی عوامل شیطان و بانی همه جنایات اخیر در منطقه هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
لعنت بر شرافت غربی ها برای منافع خودشان مردم بیچاره و مظلوم خاورمیانه را قربانی میکنند بن سلمان جلاد جنایتکار جنگیه و باید محاکمه بشه
آخرین اخبار