استاندار ایلام:

موضوع گرد و غبار به یک مسئله جهانی تبدیل شود

استاندار ایلام خواستار فعال سازی دیپلماسی زیست محیطی در موضوع گرد و غبار و تبدیل این مسئله از منطقه به جهانی و دریافت کمک های بین المللی شد.

با فعال سازی دیپلماسی زیست محیطی ، موضوع گرد و غبار به یک مسئله جهانی تبدیل شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام بیان کرد: سالانه حدود 500 هزار نفر در سطح دنیا بر اثر پدیده گرد و غبار دچار مرگ زودرس می شوند که نشان گر جهانی بودن موضوع گرد و غبار است.

وی افزود: بر این اساس باید با فعال نمودن دیپلماسی زیست محیطی، مسئله ریزگردها و گرد و غبار را از موضع منطقه ای به جهانی تبدیل و با استفاده از کمک های بین المللی نسبت به مهار آن اقدام شود.

دشتکی اظهارکرد: روزهای آلوده از گرد و غبار در ایلام به 80 روز در سال رسیده که بالاتر از حد مجاز و بسیار خطرناک است و باعث از بین رفتن پوشش های جنگلی، آسیب به شبکه های توزیع برق، مشکلات درمان شده و هزینه های مالی فراوانی را به استان تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه 21 درصد استان بیابان و منشا گرد و غبار است، ادامه داد: از جمله آسیب های وارد شده انسان به طبیعت استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی و افت سفره های زیرزمینی، اجرای پروژه های عمرانی بدون توجه به مسائل زیست محیطی است که منجر به توسعه بیابان ها و افزایش گرد و غبار شده است.

استاندار ایلام با اشاره به فعالیت های دولت تدبیر و امید در پنج سال گذشته در استان ایلام گفت: شناسایی 100 هزار هکتار عرصه های بیابانی برای جلوگیری از گرد و غبار و اجرای 30 هزار هکتار عملیات اجرایی نهالکاری در راستای بیابان زدایی از جمله این فعالیت ها است.

وی تامین اعتبارات ملی و استانی لازم برای اجرای پروژه های جلوگیری از گرد و غبار را ضروری دانست و اضافه کرد: باید برای مقابله با این پدیده پژوهشکده زیست محیطی به منظور فراهم کردن زمینه پژوهش ها و تحقیقات تخصصی در استان ایلام تاسیس شود.

انتهای پیام/ د

صحبت های استاندار ایلام درباره موضوع گرد و غبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.