آیت‌الله صدیقی در مراسم یادواره آیت‌الله شاه‌آبادی:

علما الگوی اخلاقی و جهادی جامعه هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: علما، معلمان مکتب و الگوی اخلاقی و جهادی جامعه هستند.

علما الگوی اخلاقی و جهادی جامعه هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم یادواره شهید آیت‌الله شاه‌آبادی که صبح امروز پنج‌شنبه( ۶ اردیبهشت) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: علما، معلمان مکتب و الگوی اخلاقی و جهادی جامعه هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در طول تاریخ اولین گروهی که با خون خود تبلیغ کردند و خون به پای هدف دادند جامعه روحانیت بود.

وی تصریح کرد: انقلاب پدیده دیگری بود و نقطه عطف بشر است و کسی که آن را طراحی و اجرایی کرد امام راحل بود که چشمه شهادت را به نحوی جدید باز کرد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه سفره‌ای که امام (ره) باز کرد باعث شد تا باب استکبار ستیزی و حمایت از مظلومین باز شود، افزود: امروز امام ما در یمن و نیجریه و بحرین امامت می‌کند و مردم را زیر چکمه‌های استبداد زنده نگاه داشته و عربستان را به این روز انداخته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این موضوع که سنگر امام حسین (ع) امروز در آمریکا و انگلیس هم وجود دارد، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم در پلاکارد‌های مردم جهان از سخنان جانشین امام ما بهره می‌برند.

وی با بیان این که خداوند شهدا را با ۴ ویژگی معرفی فرموده است، گفت: اولین ویژگی شهدا زندگی کردن است، آنها از هیچ چیز ترس ندارند؛ دومین ویژگی شهدا صداقت و سوم تعهد با خدا و ایفای نقش است.

آیت‌الله صدیقی چهارمین ویژگی شهدا را منتظر بودن برای رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن دانست و خاطر نشان کرد: اگر می‌بینید جوانان بی ترس به دفاع از حرم اهل بیت می‌روند به خاطر این است که معلم‌های خود را دیده‌اند که به دفاع رفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر علمای گرانقدر اسلام
آخرین اخبار