سیاست ضد رسانه‌ای ترامپ باعث افت شاخص آزادی رسانه در آمریکا شده است

واشنگتن پست در گزارشی رویکرد ضد رسانه‌ای ترامپ را عامل سقوط آمریکا در برخی شاخص‌های جهانی آزادی مطبوعات دانست.

سیاست ضد رسانه‌ای ترامپ باعث افت شاخص‌های آزادی رسانه در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، به علت سیاست‌ها و بیانیه‌های ضد رسانه‌ای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این کشور در برخی شاخص‌های جهانی آزادی مطبوعات براساس ارزیابی سازمان گزارشگران بدون مرز افت داشته است.

این مسئله باعث مطرح شدن یک سوال در جلسه مطبوعاتی کاخ سفید شد مبنی بر اینکه آیا سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید سیاست‌های ترامپ را تهدیدی برای رسانه‌ها می‌داند؟

سندرز در پاسخ به این سوال گفت: من قطعا نظریه مربوط به نادیده گرفتن آزادی رسانه‎‌ها از سوی رئیس جمهور و اعضای دولت را  رد می‌کنم. به اعتقاد من دولت جدید آمریکا یکی از قابل دسترس‌ترین دولت‌هایی است که ما در دهه‌های اخیر داشته‌ایم.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد: تصور می‌کنم حضور من در اینجا و جواب دادن به سوالات شما نمونه بارز و خوبی از آزادی مطبوعات باشد و به نظر من بیان این مسئله به شکلی غیر از این مسخره خواهد بود.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: بله سندرز به سوالات در کنفرانس مطبوعاتی پاسخ می‌دهد. رئیس جمهور هم در موقعیت‌های مختلف در کاخ سفید و جا‌های دیگر همین کار را می‌کند، با این حال ترامپ در یک کمپین چندساله به نام «اخبار جعلی» درگیر است تا از این طریق به جایگاه رسانه‌ها در این کشور آسیب بزند.

 جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان در این جلسه با مطرح کردن سوالی سندرز را تحت فشار قرار داد. سوال آکوستا این بود که آیا شما مدعی هستید کاخ سفید قهرمان آزادی مطبوعات است.

سندرز در پاسخ گفت: ما از رسانه‌های آزاد حمایت می‌کنیم، اما این حمایت شامل رسانه‌های منصف می‌شود. به عقیده من این دو ویژگی باید در رسانه‌ها در کنار هم وجود داشته باشد. همچنین رسانه‌ها مسئول اشاعه اطلاعات دقیق و صحیح هستند.

سخنگوی مطبوعاتی دولت ترامپ در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر من برخی در این اتاق (جلسه مطبوعاتی) هر روز اخبار دقیقی را منتشر می‌کنند. این‌ها همان کسانی هستند که نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرند تا  اطلاعات دقیق و منصفانه‌ای را در اختیار مردم بگذارند. قطعا ما از این دسته از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم و این یکی از دلایلی است که من اکنون روبری شما ایستاده و به سوالات شما پاسخ می‌دهم و در بیشتر مواقع سوالات به نحوی بیان می‌شود که کاملا غیرضروری است و قطعا به مردم آمریکا برای دستیابی به اطلاعات بیشتر کمک نمی‌کند.  

پیشتر رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری با همتای قزاقستانی خود آکوستا را که او  را درباره اظهارات توهین‌آمیزش درباره کشور‌های آفریقایی مورد سوال قرار داده بود از جلسه خبری بیرون کرد.

انتهای پیام/

سقوط رتبه آمریکا در برخی شاخص‌های جهانی آزادی مطبوعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار