سرپرست فرمانداری شهرستان هامون خبرداد؛

خشکسالی شدید درهامون ۱۵۴ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد کرد

سرپرست فرمانداری شهرستان هامون گفت: خشکسالی شدید و قطع کامل آب رودخانه هیرمند در سال زراعی ۹۶ -۹۷ افزون بر ۱۵۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دامپروری این شهرستان خسارت وارد کرد.

علیرضا کیخا  سرپرست فرمانداری شهرستان هامون در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از مجموع ۴۰ هزار هکتار مزارع موجود کشاورزی شهرستان هامون تنها ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در سال زارعی جاری کشت شد.

کیخا ادامه داد: بر اساس برآورد‌های انجام گرفته در پی خشکسالی شدید در منطقه ۸۵۰ میلیارد ریال به کشاورزانی که زمین‌های خود را به دلیل نبود آب کشت نکردند خسارت وارد شد.

وی افزود: همچنین به کشاورزانی که مزارع خود را کشت کردند ۵۹۰ میلیارد ریال و به دامداران منطقه ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت اقتصادی وارد شد.

سرپرست فرمانداری هامون بیان کرد: ۸۰ درصد از جمعیت افزون بر ۴۰ هزار نفری این شهرستان روستایی هستند که خشکسالی آسیب جدی به اقتصاد آنان وارد کرده است.

وی تصریح کرد: ضروری است همه ارکان نظام جمهوری اسلامی برای کمک به مشکلات شدید و وخیم مردم آسیب دیده هامون دست در دست هم دهند.

وی پرداخت خسارت به کشاورزان، ارائه علوفه یارانه‌ای به دامداران و حفر چاهک را از جمله کمک‌های کوتاه مدت برای رفع مشکلات مردم هامون ذکر کرد و گفت: ضروری است انتقال آب از دریای عمان و بهره گیری از آب‌های ژرف، راه اندازی کارخانه‌های متعدد برای ایجاد اشتغال پایدار و تصویب منطقه آزاد سیستان به عنوان طرح بلند مدت مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

خشکسالی حدود ۲ دهه در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس‌تر است کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش‌های زندگی مردم رنج دیده این دیار را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/ع

خشکسالی در سیستان بیداد میکند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار