با حضور وزیر ارتباطات؛

بهره برداری از ۸۰۰ طرح ICT در استان اردبیل

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۸۰۰ طرح ICT با بیش از ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار در استان اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ این طرح‌ها شامل نصب، راه اندازی و نوسازی سامانه‌های نسل دوم، سوم و‌چهارم تلفن همراه، توسعه و نوسازی شبکه انتقال داده، توسعه فیبرنوری، احداث کافونوری، راه اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کار‌های نوپا، افزایش پهنای باند اینترنت استان، راه اندازی ATM روستایی، برقراری اینترنت پرسرعت روستایی، توسعه مراکز‌کم ظرفیت تلفن ثابت و تجمیع مراکز و اجرای فیبرنوری منازل است.

محمد جواد جهرمی در جلسه شورای هماهنگی مدیران ICT استان اردبیل را استانی موفق در حوزه ارتباطات معرفی کرده و افزود: تاکنون ۳ هزار شغل در حوزه ارتباطات در استان اردبیل ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات از ادغام ICT در حوزه گردشگری و کشاورزی و هوشمند سازی کشاورزی در دشت مغان خبر داد و گفت:: برای افزایش بهره وری، تولید محصولات ارگانیک و کاهش مصرف آب کشاورزی این طرح به صورت پایلوت در ۲۰۰۰ هکتار از زمنی‌های دشت مغان در دست اقدام است که با کسب نتیجه موفق در سایر استان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مشکلات سیگنال‌های تلویزیونی در مناطق شهری استان اردبیل رفع می‌شود، بیان کرد: در مناطق مرزی استان نیز مشکل پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم تا شهریور امسال رفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: طبق برنامه باید در ۹ نقطه گردشگری استان اردبیل ADSL پرسرعت راه اندازی شود که تاکنون در ۲ نقطه گردشگری راه اندازی شده و مابقی نیز در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

استاندار اردبیل نیز در این جلسه با یاد آوری ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان در سال ۹۷ خواستار اجرای فیبر نوری راه آهن اردبیل همزمان با روند تکمیل این طرح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز پس از ورود به اردبیل ابتدا در مزار شهدای سرافراز استان حضور یافته به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/پ

وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات در اردبیل

برچسب ها: عمرانی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.