رییس مجمع نمایندگان استان ایلام:

احداث فرودگاه در حوزه جنوب استان ایلام یک ضرورت است

کاظم زاده گفت: ایجاد فرودگاه در حوزه جنوب استان یک ضرورت اجتناب پذیر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛کاظم زاده نماینده مردم شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی در این نشست به مهم‌ترین اولویت‌های توسعه شهرستان اشاره کرد و گفت: تونل کبیرکوه بعنوان یک مسیر استراتژیک برای اتصال مرکز کشور به بنادر جنوبی و مرز چیلات دهلران امروز شاهد پیشرفت مناسبی است که طبق گفته مسوولان تا پایان سال جاری کار حفاری آن به اتمام می‌رسد که ضمن کوتاه شدن مسیر ارتباطی آبدانان به دره شهر و پلدختر، مرکز کشور از طریق تونل کبیرکوه به مرز چیلات دهلران و عتبات عالیات متصل می‌شود.

وی افزود: مسیر تونل دینارکوه در اتصال آبدانان به دهلران یکی از مطالبات مردمی است که باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی افزود: بحث اکتشاف و توسعه چاه‌های نفتی در آبدانان مورد توجه قرار گیرد چرا که هر حلقه چاه حدود ۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت که می‌توان گام مهمی در توسعه منطقه برداشت.

نماینده استان تصریح کرد: فرودگاه یک بحث جدی است و می‌تواند حوزه جنوب را از لحاظ پوشش ارتباط هوایی با مرکز کشور تقویت کند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهرستان‌های آبدانان، دهلران، دره شهر، بدره در استان ایلام و شهرستان‌های دزفول و اندیمشک از آن استفاده کنند.

امام جمعه آبدانان نیز در این نشست ضمن اشاره به بهسازی و توسعه فرودگاه آبدانان، خواستار گاز رسانی به روستا‌های انجیره و گنداب در بخش مرکزی شد.

انتهای پیام/پ

 

ایجاد فرودگاه در حوزه جنوب استان

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.