کارواش‌های سیار فاقد مجوز فعالیت هستند

رئیس اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچرگیری شیراز گفت: کارواش‌های سیار بدون مجوز فعالیت هستند و به رنگ خودرو آسیب جدی می‌رسانند.

کارواش‌های سیار فاقد مجوز فعالیت هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  الماس جشن نیلوفر رئیس اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچرگیری شیراز گفت: کارواش‌های سیار بدون مجوز فعالیت هستند و شیوه‌ای که آن‌ها برای شست و شوی وسایل نقلیه از آن استفاده می‌کنند به رنگ خودرو آسیب جدی می‌رساند.

وی افزود: برخی افراد سودجو به عنوان کارواش سیار و با ادعای استفاده از مواد نانو بخار برای شست و شوی خودرو در این زمینه اقدام به تبلیغات و پخش تراکت در شیراز کرده اند که این عمل آن‌ها غیر قانونی است.

جشن نیلوفر ادامه داد: آن‌ها در تبلیغات خود برای جذب مشتری عنوان کرده اند که با استفاده از این روش از مصرف آب و آلودگی محیط جلوگیری می‌شود در صورتی که این ادعایی غیر واقعی است.

وی اظهار داشت: کارواش‌های سیار بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از مواد نانو استفاده نمی‌کنند بلکه از ترکیبی از مواد شوینده مانند ریکا و سفید کننده‌ها استفاده می‌کنند و این شیوه شست و شو به رنگ خود رو آسیب می‌رساند.

جشن نیلوفر تاکید کرد: با این روش مواقعی که ریز گرد‌ها بر بدنه خود رو چسبیده باشند و بخواهیم آن‌ها را با مواد نانو غیر استاندارد تمیز کنیم، پارچه تنظیفی که استفاده می‌شود مانند ابزاری سخت و خشن بر روی خودرو عمل می‌کند که افزون بر ایجاد خط و خش، به رنگ خودورو نیز آسیب جدی می‌رساند.

رئیس اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچر گیر شیراز ادامه داد: هم اینک تعداد زیادی از مردم که خودروی آن‌ها از این روش آسیب دیده است به اتحادیه شکایت کرده اند و ما نیز از طریق مراجع قضایی پیگیر شکایت آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در کشور‌های پیشرفته از روش نانو برای شست و شوی خود رو استفاده می‌کنند، بیان داشت: اقلیم این کشور‌ها فاقد ریزگرد هستند و مواد تمیزکننده نانو با کیفیت بالا و منطبق با استاندارد‌های جهانی تولید می‌شود، اما واردات این مواد به ایران هزینه زیادی دارد که برای کارواش‌های سیار مقرون به صرفه نیست.

جشن نیلوفر تصریح کرد: استفاده از کارواش‌های سنتی بهترین روش برای شست و شوی خوردوهاست و با توجه به کمبود آب، کارواش‌های سنتی دارای پروانه کسب در شیراز از آب‌های سطحی استفاده می‌کنند و با تانکر، آب‌ها را در مخزن ذخیره کرده و پس از تصفیه و زدوده شدن املاح آن، با کف مخصوص، خودرو را شست و شو می‌دهند که با این روش هم در مصرف آب صرفه جویی می‌شود و هم به خودرو آسیب نمی‌رسد.
انتهای پیام/ر

کارواش‌های سیار به رنگ خودرو آسیب جدی می‌رسانند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.