بلعیده شدن دست کودک با چرخ گوشت

چرخ گوشت دست کودک ۲/۵ساله را بلعید .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان, به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یک مورد گیرکردن دست کودک داخل چرخ گوشت به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

محمد شریعتی مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با اعلام حادثه بلافاصله ستاد فرماندهی ایستگاه شماره سه به همراه دو تن از مسئولان ایستگاه ها را به محل اعزام کرد .

وی ادامه داد: پسربچه ۲/۵ساله سریعا توسط تیم پزشکی به اتاق عمل اورژانس انتقال و پس از بیهوش کردن وی بلافاصله اکیپ عملیاتی آتش نشانی حاضر در بیمارستان در حضور تیم پزشکی و با دستگاه مینی فرز و هیدرولیک مخصوص شروع به برش گلویی چرخ گوشت کردن و با توجه به سخت بودن آلیاژ بدنه و تیغه چرخ گوشت با احتیاط کامل به برش و آزاد سازی دست کودک از میان چرخ دنده های دستگاه اقدام کردند .

شریعتی افزود: متاسفانه پس از آزاد سازی دست کودک از داخل چرخ گوشت شاهد له و چرخ شدن ۴عدد از انگشتان دست راست کودک بودیم که بلافاصله کودک و بقایای انگشتان وی برای درمان در اختیار کادر پزشکان متخصص قرار گرفت.

شریعتی با بیان اینکه خوشبختانه در سال های اخیر سازمان آتش نشانی به خانواده ها و کودکان خرد سال در مقطع مهد کودک ها آموزش داده شده شاهد این گونه حوادث تلخ در شهر اصفهان نبوده ایم افزود: موارد نادر اینگونه حوادث هم که همچنان بدلیل غفلت والدین و رعایت نکردن موارد ایمنی استفاده از این وسایل در منزل منجر به اینگونه حوادث تلخ و با عوارض طولانی مدت و گاه تا پایان عمر برای کودکان هست بسیار جای تاسف و تامل دارد.

وی اظهار داشت :حس کنجکاوی در کودکان و شناخت محیط اطراف مراقبت بیشتر والدین را در این خصوص می طلبد که در این رابطه آنها را حتی برای لحظه ای در زمان استفاده از این وسایل تنها نگذاشته و در حضور کودکان از وسایلی قبیل چرخ گوشت خصوصا بر روی زمین استفاده ننمایند.

شریعتی علت این حادثه تلخ را بی احتیاطی والدین، همچنین بازیگوشی کودک بیان نمود و گفت: در زمان وقوع احتمالی چنین حوادثی والدین ضمن خونسردی و اطلاع سریع و دقیق حادثه به سازمان آتش نشانی خود به هیچ عنوان اقدام به جداسازی دست کودک ننمایند و حتی‌المقدور در لحظات اولیه با حمل همان وسیله اقدام به انتقال حادثه دیده به مراکز درمانی نمایند.

انتهای پیام/ب

جزییاتی از بلعیده شدن دست کودک با چرخ گوشت در اصفهان

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.