دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم مطرح کرد؛

حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند مطالبه‌گری جوانان از دولت است

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم گفت: رفع سلطه از پیام‌رسان‌های خارجی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند مطالبه‌گری جوانان از دولت در این عرصه و اختصاص بودجه لازم توسط دولت برای بهبود و ارتقاء پیام‌رسان‌های داخلی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  امیرحسین کلاته دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به اینکه به طور قطع نمی‌توان از فضای مجازی استفاده نکرد چراکه دنیا درحال به‌روز شدن است، اظهار کرد: فضای مجازی مانند بسیاری از ایستگاه‌های فرهنگی به عنوان یک روش برای انتقال فرهنگ و همچنین برای گذران فرهنگ‌های مردم در دنیای ارتباطات است.

وی با بیان اینکه در ایران بیش از 40 میلیون نفر از فضای مجازی استفاده می‌کنند، مطرح کرد: زمانی که پدیده‌ای وارد کشور می‌شود ابتدا باید زیرساخت فرهنگی آن‌ها ایجاد شود زیرا زمانی که زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد نشود این پدیده‌ها آسیب‌های بسیاری را به همراه می‌آورند.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به لزوم از بین بردن انحرافات فضای مجازی در ایران، عنوان کرد: باید از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کنیم ولی متاسفانه پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت تبدیل شدن به پیام‌رسان اصلی را ندارند که این خودش یکی از دلایل اصلی عدم استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی است.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مسؤولان فقط شعار حمایت از پیام‌رسان داخلی را می‌دهند درحالی که خود هنوز در پیام‌رسان تلگرام فعال هستند و از آن استفاده می‌کنند.

کلاته با بیان اینکه هزینه ایجاد سرورهای اصلی یک پیام‌رسان حدود 50 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: به طور قطع انحرافات نسل‌ پیام‌رسان‌های خارجی و ایرادات پیام‌رسان‌های داخلی در جمع بندی به ما می‌رساند که رفع سلطه از پیام‌رسان‌های خارجی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند مطالبه‌گری جوانان از دولت در این عرصه و اختصاص بودجه لازم توسط دولت برای بهبود و ارتقاء پیام‌رسان‌های داخلی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای بومی‌سازی اقدامات لازم را انجام دهیم، تصریح کرد: فضاهای مجازی یک نوع بستر هستند و فرهنگ‌سازی باید در قالب این بسترها انجام شود ولی بستر پیام‌رسان‌های خارجی اصطلاحا رحم اجاره‌ای بوده و ما نمی‌توانیم در این بسترها فرهنگ‌سازی داشته باشیم.

انتهای پیام/ت

  بعضی ازمسؤولان فقط شعار حمایت از پیام‌رسان داخلی را می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار