همایش ملی آمایش علم و فناوری در قزوین برگزار می‌شود

پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، اولین همایش ملی آمایش علم و فناوری را ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نائینی رئیس همایش ملی آمایش علم و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: تغییرات سریع و گسترده محیطی، نظام‌های سنتی برنامه ریزی و مدیریت را با چالش‌های فراوانی مواجه ساخته است و برنامه ریزی مبتنی بر آمایش به عنوان راهی برای غلبه بر این چالش‌ها و بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدید‌ها شناخته می‌شود.

وی افزود: رهیافت آینده نگاری به آمایش علم و فناوری، آموزش عالی و ارتقای ظرفیت‌های منطقه‌ای، مدل‌های مدیریت پژوهشی و مکان یابی استقرار و پراکنش مراکز پژوهشی مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ای از جمله محور‌های برگزاری این همایش است.

نائینی، پیوند آمایش و آینده نگاری علم و فناوری، سیاستگذاری علم و فناوری مبتنی بر فرصت‌ها و قابلیت‌های منطقه ای، تجربیات ملی و بین المللی آمایش علم وفناوری، ابعاد، بسترها، زمینه‌ها و پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی توسعه منطقه‌ای، خلاقیت و نوآوری در آمایش علم و فناوری، نظریه‌ها و روش‌های نوین آمایشی وابعاد و بستر‌های اقتصادی آمایش علم و فناوری را از دیگر محور‌های این همایش بیان کرد.

انتهای پیام/

نشست خبری رئیس همایش ملی آمایش علم و فناوری قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار