مهمانپرست:

افرادی به نام بازرسی برای شناسائی دانشمندان هسته ای به ایران آمده اند

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: افرادی به نام بازرسی به کشور ما سفر می کردند و با شناسائی دانشمندان هسته ای اسامی آنان را در اختیار گروه های تروریستی قرار می دادند که ما این موضوع را ازمجامع بین المللی پیگیری و آنان را رسوا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه عصر شنبه در حاشیه مراسم ختم شهید مصطفی احمدی‌روشن در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش دشمنان انقلاب اسلامی برای مقابله با پیشرفت و توسعه ایران افزود: وقتی دشمن برای مقابله با پیشرفت جمهوی اسلامی ایران همه راه ها را دنبال و به نتیجه نرسید؛ دست به اقداماتی از جمله ترور زده است که به هیچ وجه قابل دفاع نیست. آنان که شعارحقوق بشر می دهند و خود را مدعی مبارزه با تروریسم می دانند، وقتی این کارها را انجام می دهند در واقع خودشان را رسوا کرده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آنان نمی توانند ببینند کشوری مسیراستقلال را طی می کند و فکر می کنند اگر کشوری مستقل و وابسته باشد به الگوی برای سایر کشورها تبدیل می شود که این سبب به خطر افتادن منافع آنان خواهد شد.

مهمانپرست با بیان اینکه دشمنان در طول 32 سال گذشته همه فتنه ها و توطئه ها را علیه کشور ما پیاده کرده اند و درهیچ کدام از اقدامات خود به نتیجه نرسیدند افزود: امروز جوانان این مرز و بوم به تمامی دانش ها و تکنولوژی ها دست یافته اند،همچنین بیداری اسلامی نتیجه مقاومت ملت ایران است و امروز ایران به الگوی برای سایر کشورها تبدیل شده است.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه تصریح کرد: از این رو دشمنان احساس می کنند به نقطه آخر رسیده اند و ترور دانشمندان را ازسرکینه انجام می دهند،این اقدام آنان نه تنها جلوی حرکت مردم ایران را نمی گیرد، بلکه باعث می شود حرکت آنان شتاب بیشتری بگیرد.

مهمانپرست همچنین ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر شاهد پیروزی جهان اسلام و نابودی بی عدالتی باشیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وزارت امور خارجه در قبال ترور شهید مصطفی احمدی روشن چه اقداماتی را انجام داده است،تصریح کرد: به تمامی سفارت خانه ها در خصوص ترور شهید مصطفی احمدی روشن اعلام کرده ایم که باید در این زمنیه اطلاع رسانی کنند و تا کنون نیز شاهد محکومیت این حادثه تروریستی از سوی برخی کشورها بوده ایم.

مهمانپرست گفت: افرادی به نام بازرسی به کشور ما می آمدند و با شناسائی دانشمندان هسته ای ما اسامی دانشمندان را در اختیار گروه های تروریستی قرار می دادند که ما این موضوع را ازمجامع بین المللی پیگیری و آنان را رسوا خواهیم کرد./ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار