طهماسبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خسارت سرمازدگی به باغات کشور/ برآورد دقیقی از میزان تولید محصولات باغی نمی‌توان اعلام کرد

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: تا جمع‌بندی نهایی نمی‌توان آمار دقیق میزان خسارت ناشی از سرمازدگی اخیر و تولید محصولات باغی را اعلام کرد.

بر آورد دقیقی از میزان تولید محصولات باغی نمی‌توان اعلام کردمحمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت خسارت سرمازدگی اخیر به باغداران، اظهار کرد: تا جمع‌بندی نهایی به منظور شفافیت ارقام، نمی‌توان آمار دقیقی از میزان تولید محصولات مختلف بخش باغبانی اعلام کرد.

وی افزود: سرمازدگی، افت شدید دما، یخبندان، تگرگ و سیل در اواخر فروردین ماه از حوادث غیرمتقربه‌ای بود که در برخی استان‌ها بحران‌هایی به وجود آورد که تا کنون نظیر آن در کشور رخ نداده بود.

طهماسبی با اشاره به اینکه ستاد بحران کشور در حال پیگیری برآورد خسارت است، بیان کرد: با توجه به آنکه گردش نقدینگی کشاورز و باغدار یکبار در سال است،  انتظار می‌رود  دولت از تولیدکنندگان حمایت ویژه‌ای کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اواخر اسفند ماه سال گذشته، به دلیل تغییرات اقلیمی و درجه حرارت در بسیاری از مناطق باغات پسته استان کرمان به بالای 30 تا 32 درجه رسید که گرمازدگی به اکثر محصول پسته این استان خسارت وارد کرد و باعث خشکی و پوکی جوانه‌ها شد.

وی تصریح کرد: گرمای بیش از حد دما در اواخر اسفند و اوایل فروردین موجب عدم تأمین نیاز سرمایی درختان شد.

انتهای پیام/

گرمازدگی به باغات پسته خسارت وارد کرد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار