عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تشدید مقاومت در فلسطین اولین پیامد تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی است

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: اولین پیامد تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تشدید مقاومت در فلسطین است.

تشدید مقاومت در فلسطین اولین پیامد تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی استحسن عابدینی کارشناس مسائل سیاست خارجی  در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، اظهار کرد: تصمیم ایالات متحده برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس تصمیمی نابخردانه بود که امنیت در غرب آسیا را دچار مخاطره خواهد کرد.

وی افزود: تصمیم اشتباه آمریکا بیانگر ماجراجو بودن دونالد ترامپ است. مورد دیگر در رابطه با تصمیم انتقال سفارت، هیئت حاکمه جدید آمریکا است که به صورت علنی و رسمی خواهان مقابله با مسلمانان است. اسلام ستیزی، پایبند نبودن به هیچ یک از حقوق بین‌الملل، نپذیرفتن توافقنامه تاریخی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل توسط ترامپ نمونه دیگری از اتخاذ این تصمیم از سوی آمریکا است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس با واکنش منفی جامعه جهانی مواجهه شد، نخست اینکه در جریان رأی گیری این موضوع توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچ یک از اعضاء با انتقال سفارت که طرح پیشنهادی آمریکا بود موافقت نکرده است.

عابدینی بیان کرد: کشور‌های هم‌پیمان آمریکا همچون انگلیس، فرانسه و آلمان نیز حاضر نشده‌اند با این موضوع هم‌نوایی کنند، وقتی انتقال سفارت آمریکا در مجمع عمومی سازمان به رأی گذاشته شد تنها ۷ کشور با این تصمیم ترامپ موافقت کردند.

وی ادامه داد: ۵ یا ۶ کشور رای دهنده به تصمیم ترامپ نیز جمعیت‌های بسیار اندکی دارند به طوری که بعضی از این کشور‌ها همچون میکرونزی و ساپرو و کشور دیگر را کنار یکدیگر بگذاریم جمعیت آن‌ها به ۲۰۰ هزار نفر هم نخواهد رسید.

کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد:کشور‌های رای دهنده به تصمیم ترامپ پیرامون انتقال سفارت این کشور نشان دهنده این است که افکار عمومی بین‌المللی و دولت‌های مسئولیت‌پذیر در نظام بین‌الملل نیز با تصمیم غیر عقلانی ایالات متحده مخالف هستند.

عابدینی در خصوص وضعیت فلسطین با اشاره به اجرایی شدن تصمیم آمریکا مبنی‌بر انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس، گفت: با توجه به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی منطقه فلسطین شعله‌ورتر می‌شود، همانطور که ما شاهد بودیم فلسطینی‌ها مراتب اعتراض خود را بیان کردند، متاسفانه رژیم صهیونیستی خوی دردمنشی، تصفیه و پاکسازی نژادی در واقع ترور، تجاوزگری را به نمایش گذاشتند که ۵۰ نفر را قتل عام و هزاران نفر را نیز مجروح کردند.

وی در خصوص پیامد‌های تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی پیرامون اعتراضات فلسطینی‌ها راجع به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، بیان کرد: اولین پیامد تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تشدید مقاومت در فلسطین و نکته دوم آن منزوی شدن بیشتر ایالات متحده آمریکا نزد افکار عمومی بین‌المللی است، جز اینکه برخی دولت‌ها از تصمیم ترامپ حمایت و سکوت پیشه کنند.

عابدینی در خصوص حمایت برخی حکام مرتجع عربی از تصمیم انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس تصریح کرد: یک مثلث شرارت پیشه ناامنی در غرب آسیا اتاق فرمانی دارد که متشکل از غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب به سرکردگی ریاض است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور‌های عربی به ویژه عربستان سعودی طی ۱۰ سال گذشته به صورت علنی و قبل از آن نیز به صورت پنهان با رژیم صهیونیستی زدوبند‌هایی داشته، اما در سال‌های اخیر از دلار‌های نفتی برای ناامن کردن کشور‌های مسلمان منطقه و قتل عام آن‌ها استفاده کرده است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی ادامه داد: حمایت بی‌دریغ اطلاعاتی لجستیکی، سلاح و تجهیزات از گروه‌های تکفیری تروریستی همچون داعش، القاعده، جبهة‌الشام و جبهة‌النصره به صورت مستمر از جانب رژیم قبیله‌ای سعودی انجام می‌شود.

کارشناس مسائل سیاست خارجی در پایان، اظهار کرد: به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی توسط عربستان سعودی باعث شد جلادانی همچون نتانیاهو و سایر سران رژیم صهیونیستی بدون کوچکترین واکنشی از سوی کشور‌های عربی به راحتی اقدام به قتل عام فلسطینی‌ها کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار