همایش طلایه‌داران تبلیغ و یادواره شهدای روحانی

همایش طلایه‌داران تبلیع و یادواره شهدای روحانی استان در قزوین برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری سخنران این همایش با بیان اینکه شهدای روحانی با شهادت خود به رسالت تبلیغی‌شان جامه عمل پوشاندند گفت: طلاب و روحانیون باید در تبلیغ معارف دین، آنچه را که رضای خداست در نظر بگیرند و اخلاص را سرلوحه رسالت خود قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین تلخابی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به عهدشکنی امریکا در خروج از برجام گفت: مشکل مستکبران با اصل نظام است و مسائلی مانند انرژی هسته‌ای و توان موشکی بهانه است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:  برای امریکا و دیگر کشورهای مستکبر آنچه که اهمیت دارد سود است و هرگاه ببینید سودشان در عهدشکنی است دریغ نخواهند کرد .

وی افزود: اگر استکبار جهانی در برابر قدرت ایران کوتاه آمده  به دلیل ایستادگی در آرمان‌ها ست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: با آنچه اتفاق افتاد با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری خوش‌بینی به غرب باید کنار گذاشته شود و در مسئله ادامه توافق برجام با کشورهای غربی تضمین لازم اخذ شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین سخنران دیگر این مراسم گفت: ویژگی  مشترک شهدا و روحانیان تبلیع ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام است .

 وی اضافه کرد: از مهمترین اولویت‌‌ها مبلغان در ماه مبارک دعوت به تقوی و بیان موهبت‌های قرآنی است. چرا که هر  آسیبی در حوزه‌های مختلف مانند سیاست و اقتصاد بر کشور وارد می شود از نبود تقوی و عمل نکردن به معارف قرآن است.

حجت الاسلام نعمت الهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم با بیان اینکه استان قزوین بیش از ۱۰۰ شهید روحانی دارد گفت: این نشان از ایثار و از خودگذشتگی روحانیان است.

وی با اشاره اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان شبکه تبلیغ معارف دینی در حال فعال شدن است گفت: بیش از هزار و 300 طلبه و روحانی برای بیان احکام و نشر معارف دین به نقاط مختلف استان اعزام  می شوند.

حجت الاسلام عباسی دیگر سخنران این مراسم هم با بیان اینکه عمل به آرمان شهدا وظیفه تک‌تک افراد جامعه از جمله طلاب و روحانیون است گفت: اگر قصد قربت نداشته باشیم با شهدا نیستیم، اگر جهادی عمل نکنیم به روش شهدا عمل نکرده‌‎ایم و اگر همه توان خود را  برای  مطالعه و تبلیغ به کار نبندیم با شهدا همراهی نکرده ایم.

استان قزوین در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ شهید، ۵ آزاده و بیش از ۶۰ جانبار روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
انتهای پیام/.

همایش مبلغان دین و ۱۰۰ شهید روحانی قزوین برگزار شد

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار