آغاز نشست کارشناسان کشور‌های عضو ناتو در باکو

نشست گروه دائمی کارشناسان پشتیبانی کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشست گروه دائمی کارشناسان پشتیبانی کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

واحد مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، این نشست با حضور ۲۴ نماینده از ۱۳ کشور، تا ۱۸ ماه می (۲۸ اردیبهشت) به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

مشخص کردن امکانات واحد‌های پشتیبانی کشور‌های شریک کمک کننده به عملیات ناتو و یافتن راهکار‌های لازم برای استفاده مفید از آن‌ها از جمله اهداف اصلی برگزاری این نشست است.

این نشست برای نخستین بار در چارچوب همکاری با ناتو در باکو برگزار می‌شود و مسائل مربوط به حمل و نقل وبرنامه ریزی پایدار از عمده موضوعات موردبررسی در آن است.

جمهوری آذربایجان از جمله کشور‌های شریک سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شمار می‌رود.

روابط جمهوری آذربایجان و ناتو از سال ۱۹۹۴ میلادی آغاز شده است و دو طرف در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش نظامیان آذربایجانی براساس استاندارد‌های ناتو، عملیات مین زدایی در برخی مناطق جمهوری آذربایجان و مشارکت در عملیات حفاظت صلح در افغانستان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

جمهوری آذربایجان میزبان نشست ناتو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار