ممنوعیت افزایش قیمت نان در ماه مبارک رمضان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت:برممنوعیت افزایش قیمت نان همزمان با ماه مبارک رمضان در نانوایی های آذربایجان غربی تاکید کرد.

ممنوعیت افزایش قیمت نان در ماه مبارک رمضانسلیمان علیزاده معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با اشاره به ورود به ماه رمضان گفت: هر قرص نان اعم از سنگک، بربری، لواش و روغنی نرخ مصوب و ابلاغی خود را دارد و هیچ نانوایی حق گران کردن این نان ها با عنوان مخصوص را ندارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان وبر اجرای تدابیری به منظور نظارت بر حوزه آرد و نان و  فعالیت واحدهای نانوایی درسطح استان، اظهار کرد:به منظور حفظ شئونات اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان، فعالیت کلیه واحدهای نانوایی به غیر از نان لواش، در شیفت کاری صبح ممنوع بوده و مجاز به فعالیت در شیفت کاری بعد از ظهر هستند.

علیزاده با اظهار اینکه بر اساس برنامه ریزی ها باید فعالیت‌های بازرسی از واحدهای نانوایی در شیفت کاری بعد از ظهر صورت پذیرد افزود: در این زمینه واحدهای نانوایی موظف هستند

برخی جوانب از جمله نصب نرخ نامه در معرض دید، رعایت وزن‌های مصوب، رعایت قیمت‌های مصوب برای نان،استفاده از ترازو در فروش نان‌هایی که قیمت آنها بر اساس وزن نان تعیین شده است و نیز استفاده از آردهای با درصدهای سبوس‌گیری مصوب و ابلاغ شده برای هر رسته را رعایت کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با  تصریح اینکه  واحدهای نانوایی آزاد پز، صرفا مجاز به خرید و استفاده از آردهای آزاد و غیر یارانه‌ای می باشند، بیان کرد: احراز اطمینان از مصرف کامل سهمیه آرد دریافتی توسط واحدهای نانوایی دریافت کننده آرد یارانه‌ای بوده و استفاده از آردهای یارانه‌ای در واحدهای مذکور ممنوع است.

علیزاده تعدیل سهمیه واحد هایی نانوایی که کمتر از سهمیه دریافتی پخت کرده و یا قطع سهمیه واحدهای تعطیل و غیر فعال دریافت کننده آرد یارانه‌ای را از سایر اقدامات طرح رمضان برشمرد.

وی در خاتمه  از فعالیت بیش از 1200 نانوایی در سطح ارومیه خبر داد و افزود:380 واحد نان روغنی،13 واحد نان لواش سنتی تنور،180 واحد نانوایی سنگک، 182 واحد نان بربری ساده، همچنین 445 واحد نان لواش ماشینی در ارومیه فعالیت دارند.

انتهای پیام/ب

هیچ نانوایی حق گران کردن نان با عنوان مخصوص را ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.