معاون وزیر فرهنگ؛

سرزمین خراسان در عرصه شعر فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد

معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: ایرانیان استعداد ذاتی و علاقه به شعر وشاعری دارند و سرزمین خراسان نیز در عرصه شعر فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد.

سرزمین خراسان در عرصه شعر فارسی جایگاه ویژه‌ای داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدمجتبی حسینی  در آغاز کنگره بین المللی شعر توس تا نیشابور گفت : شاعری هنر هر ایرانی است و وجود شعرای بلند آوازه‌ای همچون فردوسی، خیام، عطار، سعدی و حافظ که شهره جهانی دارند گویای همین حقیقت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این کنگره  گفت: باید زبان فارسی را به صورت ویژه گرامی بداریم و در تقویم رسمی ادبیات کشور کنگره بین المللی شعر توس تا نیشابور جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

سید سعید سرابی تاکید کرد: خراسان رضوی قابلیت این دارد به عنوان قطب ادبی کشور قرار بگیرد از این رو باید به جریان‌های ادبی خراسان نگاه ویژه‌ای داشت.

وی افزود: این کنگره با موضوع‌های مشهد زائر و زیارت، فردوسی، پاسداست زبان فارسی و نیشابور خیام، نیشابور و دیگرجلوه‌های و نماد‌های تاریخی، فرهنگی، دینی، ادبی، عرفانی، مفاخر و مشاهیر برپا شد و در آن شاعران اشعار خود را در سه قالب کلاسیک، سپید و فولکوریک ارائه کردند.
 
هشتمین کنگره بین المللی شعر توس تا نیشابور با حضورمعاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاه منصور شاه میرزا شاعر معروف تاجیک و جمعی از شاعران و هنرمندان ایرانی به مناسبت بزرگداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی و در آستانه روز ملی خیام در مشهد برگزار گردید.

انتهای پیام//ز. ج


برگزاری کنگره بین المللی شعر توس تا نیشابور با حضورمعاون وزیر فرهنگ در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.