نشست مقامات وزارت خارجه آمریکا با ۲۰۰ دیپلمات خارجی درخصوص توافق هسته‌ای ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مقامات این وزارتخانه در نشستی با ۲۰۰ دیپلمات خارجی درخصوص آینده برجام بحث و گفتگو کرده‌اند.

نشست مقامات وزارت خارجه آمریکا با ۲۰۰ دیپلمات خارجی درخصوص توافق هسته‌ای ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «هدر نائورت»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اظهار کرد 200 دیپلمات و نماینده از کشورهای مختلف جهان روز دوشنبه گذشته در وزارت خارجه آمریکا گرد هم آمدند تا در خصوص آینده توافق هسته‌ای ایران پس از خروج واشنگتن از آن بحث و تبادل نظر کنند.

نائورت گفت: «ما در وزارت خارجه میزبان 200 نماینده (از کشورهای مختلف) بودیم و در مورد گام های بعدی در خصوص توافق هسته ای ایران گفتگو کردیم.»

نائورت در ادامه اظهار کرد این دیپلمات ها درخصوص توافق هسته ای ایران با چندین مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کردند و چندین مقام وزارت خزانه داری نیز در این نشست ها حضور داشتند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت مایک پمپئو نخستین سخنرانی رسمی خود را در سمت وزیر امور خارجه و با محوریت توافق هسته ای ایران روز دوشنبه آینده رأس ساعت 11 صبح به وقت واشنگتن در «بنیاد هریتج» ایراد خواهد کرد.

به گفته نائورت، اظهارات پمپئو بر گام های بعدی درخصوص همکاری با متحدان در ایجاد یک ائتلاف بین المللی برای مقابله با آنچه "تمام فعالیت های مخرب ایران در منطقه خاورمیانه" (!) خوانده می شود، متمرکز خواهد بود. نائورت مدعی شد این فعالیت ها شامل حمایت از تروریسم، پیشبرد برنامه هسته ای و توسعه موشک های بالستیک از سوی ایران است.

انتهای پیام/

نشست مقامات وزارت خاجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۱:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
آخرین اخبار