ایجاد ۳۲۰ هزار شغل پایدار در روستاهای کشور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از ایجاد 320 هزار شغل پایدار در روستاهای کشور با تخصیص تسهیلات اشتغالزایی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید ابوالفضل رضوی، در نخستین گردهمایی ترویج بوم گردی در روستاهای کاشان و آران و بیدگل افزود: این تعداد شغل با اختصاص تسهیلات ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد ریالی با همافزایی صورت گرفته بین دستگاه های اجرایی ایجاد خواهد شد.

وی پرداخت تسهیلات ۳۲۰ هزار میلیارد ریالی را از محل صندوق توسعه ملی و سرمایه های بانکی با کارمزد چهار درصد به روستاها و عشایر مرزنشین و 6 درصد کارمزد به سایر روستائیان و عشایر یادآورشد و گفت: بازپرداختاین تسهیلات را تا سقف سه سال با 6 ماه تنفس است.

به گفته وی، سندهایوستایی از جمله ملکی، مسکونی و سفته محل اجرای این طرح است.

رضوی، پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز با هم افزایی صورت گرفته بین دستگاه های اجرایی را خاطرنشان کرد و گفت: این اعتبارات نیز از محل بانک های سینا و پارسیان با کارمزد هشت درصد در اختیار روستائیان قرار داده می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، تصریح کرد: در صورتی که مسئولان استانی تا پایان خرداد ماه اقدام به امضای توافق نامه با بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی کنند در مجموع بیش از 50 درصد از این تسهیلات تا پایان تیرماه پرداخت خواهد شد.

رضوی، اظهارداشت: این تسهیلات برای تمام طرح های منجر به شغل پایدار در روستاها از جمله در زمینه های گردشگری، صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی، زنبورداری و معدن قابل پرداخت است.

اعتقادی به سرمایه گذاری های دولتی وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه اعتقادی به سرمایه گذاری های دولتی وجود ندارد گفت: دولت به عنوان مجموعه ای خدمتگزار تنها با چابک سازی می تواند موفق عمل کند در حالی که روستائیان و عشایر با اراده، خودباوری، آموزش و خلاقیت می توانند ثروت کشور را به چند برابر برسانند.

به گفته وی، تمرکز بر مناطق بزرگ در نظام برنامه ریزی منجر به وارد آمدن آسیب هایی به مردم و کشور شده که نشان می دهد در راه توسعه باید گام های بیشتر و بزرگتری برداشته شود.

شایان ذکر است: نخستین گردهمایی توسعه و ترویج بوم گردی در روستاهای کاشان و آران و بیدگل با حضور جمعی از اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران این شهرستان ها دیروزدر باغ پرندگان کاشان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.