روسیه پاسخ مداخله‌جویی‌های آمریکا در خصوص افتتاح پل کریمه را داد

سفارت روسیه با انتشار بیانیه‌ای به اظهارنظر مقامات آمریکایی درباره افتتاح پل کریمه واکنش نشان داد.

واکنش سفارت روسیه به اظهارات واشگتن درباره پل کریمهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارنظر آمریکا درباره افتتاح پل اتصالی کریمه به روسیه قابل پیش‌بینی بود و مسکو برای ساخت پروژه‌های زیر ساختی در قلمرو خود از هیچ کسی اجازه نخواهد گرفت.

در بیانیه منتشره روز سه شنبه سفارت روسیه آمده است: همانطور که قابل پیش‌بینی بود واشنگتن از افتتاح پل کریمه خوشحال نیست. اما کریمه جزء خاک روسیه است. در ادامه این بیانیه تاکید شده است: روسیه برای ساخت زیرساخت‌های حمل و نقلی برای مردم  خود نیازمند کسب اجازه از هیچ کسی نیست.

روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پل ارتباطی عظیمی که شبه‌جزیره جنوب غربی کریمه را به شهر کراسنودار روسیه متصل می‌کند، افتتاح کرد. این کار با هدف کاهش انزوای شبه جزیره کریمه پس از الحاق به روسیه در سال 2014 صورت گرفت.

از سال 2014 بحران اوکراین و نیز مسئله الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به روسیه از طریق همه‌پرسی سبب بروز تنش در روابط میان مسکو و واشنگتن شد. آمریکا و متحدانش نتایج همه‌پرسی صورت گرفته درباره الحاق کریمه را به رسمیت نمی‌شناسند اما روسیه همچنان تاکید دارد این همه‌پرسی مطابق با قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود پل ارتباطی کریمه به روسیه مانع از ناوبری کشتی‌ها است و تحویل کالاها را در این نقطه متوقف خواهد کرد و در نتیجه آمریکا از نزدیک در حال رصد این موقعیت است.

پل اتصالی کریمه به روسیه با 19 کیلومتر طول، طولانی‌ترین پل در نوع خود در روسیه محسوب می‌شود. در ابتدا قرار بود این پل در دسامبر سال 2018  بهر‌ه‌برداری و افتتاح شود اما تکمیل این پروژه پیش از موعد مقرر صورت گرفت. بنابر گزارش خبرنگار اسپوتنیک در روز چهارشنبه این پل از تنگه کرچ، نقطه اتصال دریایی میان دریای آبزوف و دریای سیاه عبور می‌کند و شبکه جزیره کرچ را به کریمه و به شبه جزیره تامان در جنوب روسیه متصل می‌کند. بخش جاده‌ای چهار باندی این پل روز گذشته توسط رئیس جمهور روسیه افتتاح شد.

انتهای پیام/

واکنش روسیه به اظهارنظر آمریکایی‌ها درباره افتتاح پل کریمه

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار