کاهش چشم گیر برداشت گندم در استان بوشهر

مدیرکل غله استان بوشهر با اشاره به کاهش برداشت گندم در استان گفت: در ۳۸ روز گذشته کشاورزان استان بوشهر ۱۴ هزار تن محصول گندم تحویل داده‌اند که نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری دارد.

کاهش چشم گیر برداشت گندم در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، سید محمد هاشمی از استقرار ۴ مرکز خرید گندم در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: از ۱۸ فروردین برداشت گندم در اراضی استان بوشهر آغاز شد که برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان، ۴ مرکز در دشتستان، بوشهر و دشتی استقرار یافت.

وی از خرید ۱۴ هزار تن گندم از زارعان استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در مدت ۳۸ روز گذشته ۱۴ هزار تن گندم از زارعان استان بوشهر در مجتمع انبار‌های چغادک بوشهر، سیلو و کارخانه آرد الزهرا دشتستان و کارخانه آرد خلیج فارس شهرستان دشتی خریداری شده است.

مدیرکل غله استان بوشهر با اشاره به پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر افزود: تاکنون بیش از ۶۲ میلیارد ریال به حساب گندم‌کاران استان بوشهر از طریق سامانه الکترونیکی بانک کشاورزی واریز شده است.

هاشمی از کاهش خرید گندم در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: هر چند تا پایان زمان برداشت چند روز دیگر باقی است، ولی میزان برداشت و تحویل گندم به مراکز خرید استان بوشهر نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به برداشت ۴۲ هزار تنی گندم در سال زارعی گذشته در استان بوشهر گفت: با روندی که در پیش است پیش بینی می‌شود برداشت و تحویل گندم در استان بوشهر امسال کاهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

مدیرکل غله استان بوشهر کاهش بارندگی و ادامه خشکسالی‌ها و خسارت به تولید اراضی گندم دیم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: به اراضی دیم که بخش عمده‌ای از مزارع استان بوشهر را شامل می‌شود خسارت قابل توجهی به سبب کاهش بارش باران وارد شد.

انتهای پیام/م

کشاورزان بوشهری ۱۴ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.