رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان:

استانداردسازی خدمات مهمترین نیاز بوم‌گردی در سمنان است

علی اصغر جمعه ای گفت:اقامتگاه های بوم‌گردی در استان نقطه آغاز فعالیت خود را از سر گذرانده اند و در شرایط کنونی استانداردسازی انواع خدمات مهمترین نیاز آنهاست.

استانداردسازی خدمات مهمترین نیاز بوم‌گردی در سمنان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به تمایل قابل توجه علاقه مندان فرهنگ بومی در استان برای توسعه گردشگری از طریق اقامتگاه های بوم‌گردی در سمینار بوم گردی با حضور فعالین حوزه صنایع استان گفت: این علاقه و رغبت نباید بر نوع خدمات تاثیر بگذارد و باعث کاهش کیفیت خدمات به گردشگران شود.

وی استانداردسازی خدمات در سطح بین المللی و ایجاد راه های ارتباطی مناسب برای اقامتگاه های بوم‌گردی استان سمنان را ضروری دانست و بیان کرد: مساله گردشگرپذیری از زمان ورود گردشگران به استان آغاز می شود و باید آگاه بود وجود راه دسترسی مناسب برای گردشگران به اندازه نوع خدمات اهمیت دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان تاکید کرد: درست است که بومی و سنتی بودن تجهیزات و امکات در اقامتگاه های بوم‌گردی شرط اولیه برای ایجاد فضای بومی و مبتنی بر فرهنگ بومی است ولی همین اقدام باید بر اساس یک تعریف و استاندارد مناسب انجام شود و نباید با بدسلیقگی نام اقامتگاه های بوم گردی در ذهن گردشگران مخدوش شود.

جمعه ای با بیان این که شرایط بهداشتی و ابتدایی زیست مناسب و نمادهای بومی در اقامتگاه ها باید به هم پیوند بخورد، گفت: این هنری است که نیاز به آموزش مدیران اقامتگاه های بوم‌گردی دارد.

وی نظارت دقیق بر خدمات اقامتگاه های بوم‌گردی را وظیفه حساس بخش دولتی دانست و اضافه کرد: مدیران این اقامتگاه ها در کنار انگیزه اقتصادی ، با روحیه معرفی ظرفیت های بومی برخی نمادهای فرهنگی مانند بازی ها، صنایع دستی و غذای محلی را به گردشگران معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه ، اقامتگاه های بومگردی در کشور هدفگذاری شد، یادآور شد: استان سمنان با توجه به تنوع تاریخی، فرهنگی و اقلیمی بهترین ظرفیت برای توسعه این اقامتگاه ها را دارد.

جمعه ای تاکید کرد: آموزش مدیران اقامتگاه های بوم‌گردی برای به روزشدن رویکردهای مدیریتی ویژه به منظور ایجاد جاذبه و خاطره ماندگار برای گردشگران ضروری است زیرا گردشگران بهترین تبلیغ کننده برای گردشگری استان خواهند بود.

انتهای پیام / گ

 نظارت دقیق بر خدمات اقامتگاه های بوم‌گردی وظیفه حساس بخش دولتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.