صالحی در پاسخ به سوال قاضی‌پور:

روزنامه همشهری هیچ کمکی از منابع شهرداری نمی‌گیرد

وزیر فرهنگ گفت: روزنامه همشهری خودگردان است، هزینه‌هایش را از درآمد خودش تأمین می‌کند و هیچ کمکی از منابع شهرداری نمی‌گیرد.

هزینه‌های روزنامه همشهری به صورت خودگردان و از درآمد خودشان تأمین می‌شود/ این روزنامه از منابع شهرداری استفاده نمی‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 26  اردیبهشت) در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه مبنی بر اینکه چرا روزنامه همشهری که متعلق به شهرداری تهران است به صورت سراسری توزیع می‌شود، گفت: روزنامه همشهری متعلق به شرکت همشهری بوده که این شرکت جزء سهامی خاص است.

وی ادامه داد: روزنامه همشهری خودگردان است، هزینه‌هایش را از درآمد خودش تأمین می‌کند و هیچ کمکی از منابع شهرداری نمی‌گیرد.

صالحی متذکر شد: پروانه انتشار روزنامه همشهری در سال ۸۴ به هیئت نظارت بر مطبوعات رفت و در آنجا به این روزنامه باز صاحب امتیازی شرکت همشهری مجوز داده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طبق مجوز هیئت نظارت بر مطبوعات روزنامه همشهری می‌تواند به صورت سراسری در کشور منتشر و توزیع شود، گفت: روزنامه همشهری مجوز فعالیت در سراسر کشور را دارد.

صالحی بیان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خود حق مجوز دادن به شکل انحصاری یا مستقیم به مطبوعات را ندارد و هیئت نظارت بر مطبوعات این کار را انجام می‌دهد، تبعا وزارت فرهنگ باید مجری مجموعه مجوز‌های بالادستی از جمله از هیئت نظارت بر مطبوعات باشد.

وی تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مجوز دادن به مطبوعات در هیئت نظارت صرفا یک رأی دارد و 6 فرد دیگر از مجموعه‌های مختلف صاحب رأی هستند و به این ترتیب وزیر فرهنگ فقط یک رأی در هیئت نظارت دارد.

صالحی با بیان اینکه پس از شکل گیری شرکت همشهری در دی ماه 84 این هفت عضو شرکت همشهری را به عنوان شخصیت حقیقی روزنامه مطرح کردند و برای آن مجوز صادر شد، اظهار کرد: در مجوز این روزنامه آمده که ترتیب انتشار روزنامه با گستره سراسری در کشور آمده است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از طی این مراحل باید مجری این مسیر باشد، تصریح کرد: ‌در صورتی که ما به این قانون عمل نکنیم بعدها مورد سوال قانونی قرار می‌گیریم که چرا طبق قانون و تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات عمل نکرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:‌ ما دغدغه های روزنامه‌های محلی و استانی را هم مورد توجه داریم به گونه‌ای که در این دوره دولت مجوز به روزنامه‌های دولتی و عمومی نداد تا فضای صیانت از روزنامه‌های خصوصی ملی و استانی را مورد توجه قرار دهیم.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید طبق مجموعه های بالا دستی خود عمل کند و اگر به دنبال تغییر نوع توزیع روزنامه همشهری و دیگر روزنامه‌ها هستید باید در حوزه ثبت آنان تغییراتی ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار