دستیار: کار سختی در رقابت‌های جهانی آلمان داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: مشکل تیم کمبود دیدار‌های تدارکاتی است و کار سختی در رقابت‌های جهانی آلمان داریم.

دستیار: کار سختی در رقابت‌های جهانی آلمان داریممحمدرضا دستیار سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: رقابت‌های جهانی آلمان مردادماه سال جاری با حضور ۱۶ تیم برتر جهان برگزار می‌شود و ما در این مسابقات با تیم‌های آلمان، کانادا و مراکش هم گروه هستیم. تیم آلمان میزبان رقابت‌ها و تیم کانادا قهرمان پارالمپیک است و ما با توجه به اینکه با کمبود دیدار تدارکاتی مواجه هستیم کار سختی در رقابت‌های جهانی داریم.

او ادامه داد: تمام هدفمان این است که بتوانیم در رقابت‌های جهانی از مرحله مقدماتی صعود کنیم و جزو هشت تیم برتر جهان قرار بگیریم. هنوز مشخص نیست که تیم‌های برتر در این رقابت‌ها می‌توانند سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند یا خیراما ما تمام تلاش مان را می‌کنیم تا با قرار گرفتن در جمع برترین‌ها شانس کسب سهمیه را از دست ندهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان عنوان کرد: تاکنون چندین بار برای برگزاری تورنمنت در ایران تلاش کردیم، اما متاسفانه استقبال خوبی از سوی تیم‌های خارجی انجام نشده و در این زمینه به دنبال رفع مشکلات هستیم تا بتوانیم میزبان تورنمنت‌های مختلف در ایران باشیم.

او تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک دوم مردادماه در تورنمنت ترکیه شرکت می‌کنیم تا سطح آمادگی بازیکنان را پیش از شروع رقابت‌های جهانی ارزیابی کنیم و این فرصت مناسبی برای تیم ملی است که نهایت استفاده را برای رفع نقاط ضعف تیم مان خواهیم کرد.در این تورنمنت تیم های ترکیه، لهستان، هلند حضور خواهند داشت.

دستیار در خصوص آنالیز تیم‌های هم گروهی با ایران در رقابت‌های جهانی گفت: تیم مراکش اخیرا در تورنمنت امارات شرکت کرده و ما فیلم بازی آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم و متوجه شدیم که این تیم از نظر عملکردی از تیم ملی ما ضعیف‌تر است. اما تیم‌های آلمان و کانادا سبک بازی متفاوت تری دارند چرا که این تیم‌ها مدام در تورنمنت‌های مختلف حضور دارند و از آمادگی خوبی بهره می‌برند.

او درباره ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: در حال حاضر ۱۶ ورزشکار در اردوی تیم ملی حضور دارند و ما منتظر هستیم که لژیونر‌های کشورمان از اردوی بعدی به تیم اضافه شوند و پس از بررسی عملکرد نفرات ترکیب اصلی برای حضور در مسابقات جهانی را مشخص می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی درباره مشکلات ویلچر و تجهیزات تیم ملی عنوان کرد: ویلچر هایی که مرغوب باشند بسیار گران هستند اما با این وجود فدراسیون برای بیشتر بازیکنان ویلچر های مناسب را تهیه کرده است و فقط به چند ویلچر جدید برای بازیکنان تیم مان نیاز داریم که امیدوارم تا قبل از مسابقات تهیه شود.

دستیار درباره بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی گفت: دومین رقابت‌های مهمی که در پیش داریم بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا است که سعی می‌کنیم در این مسابقات هم بهترین عملکرد را داشته باشیم و در این بازی‌ها سهمیه پارالمپیک را برای تیم مان قطعی کنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: البته هنوز مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به طور رسمی آغاز نشده است و از شروع سال ۲۰۱۹ به طور قطعی رقابت‌های کسب سهمیه شروع می‌شود که امیدوارم باز هم شاهد حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در توکیو باشیم.


انتهای پیام/


اظهارات دستیار درباره تیم ملی بسکتبال با ویلچر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار