آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

درباره ظرفیت‌های پیام‌رسان‌های داخلی نگرانی نداریم

وزیر ارتباطات گفت: درباره ظرفیت‌های پیام‌رسان‌های داخلی نگرانی نداریم و بخشی از مردم، کاربر پیام‌رسان‌های مختلف ایرانی هستند‌.

اقدام جدیدی در مورد انسداد فیلتر شکن‌ها آغاز نشده استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره مشکلات پیام‌رسان‌های داخلی،‌گفت: در فروردین ۹۷ از گزارشات مکتوب و مشکلات پیام رسان های داخلی ارزیابی داشتیم.

وی ادامه داد: ارزیابی ما این بود که پیام رسان های داخلی چیزی حدود ۱۵ میلیون کاربر خواهند داشت و تا امروز  ۱۰ میلیون کاربر فعال دارند.

آذری جهرمی گفت: درباره ظرفیت‌های پیام رسان‌های داخلی نگرانی نداریم و بخشی از مردم، کاربر پیام رسان‌های مختلف ایرانی هستند‌.

وزیر ارتباطات درباره بحث فیلترشکن‌ها گفت: اقدام جدیدی درباره انسداد فیلترشکن‌ها آغاز نشده است، بلکه همان مجموعه اقدامات دی ماه است؛ متاسفانه کاربران شبکه های اجتماعی در حال مقاومت در برابر دستور قضایی هستند.

آذری جهرمی گفت: این موضوع موجب شده تا ترویج زیادی در فیلترشکن‌ها داشته باشیم و امنیت فضای مجازی با چالش مواجه شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مقابله با فیلترشکن‌ها کار بسیار پیچیده ای است چرا که تنوع زیاد دارند و مکانیزمشان هم آسان نیست، ادامه داد: این چالش ها را به مسئولان مربوطه منعکس کردیم و قوه قضائیه هم گیرنده مطالب بوده است.

وی گفت: درباره وضعیت چالش های امنیت سایبری که روبه روی ماست به صورت مرتب به مرکز ملی فضای مجازی گزارش داده می شود.

آذری جهرمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینترنت اشیا، گفت: یکی از ابزارها و تکنولوژی جدی در توسعه اقتصاد دیجیتال بحث اینترنت اشیاست؛ در این زمینه ضرورت دارد سند بالادستی داشته باشیم تا وضعیت را مشخص کند.

وی تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی با همکاری دستگاه‌ها پیش نویسی را در مورد اینترنت اشیا تهیه کرده و کلیات آن تایید شد و درباره جزئیاتش هم اصلاحاتی انجام می شود.

آذری جهرمی درباره فرصت ۶ ماهه ای که در مورد اینترنت اشیا به وزارتخانه ها داده شده است، اضافه کرد: این مسئله بندی از مصوبه اینترنت اشیا است و باید وزارتخانه ها سند تحول حوزه خود را آماده کنند.

وزیر ارتباطات درباره برداشت های متفاوتی که از اظهارات اخیر یکی از معاونانش شده است،گفت: ما توصیه کردیم که در زیست بوم کودکان از موتور جست و جوی داخلی استفاده شود چرا که آسیب های آن برای کودکان کمتر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر شیخ
۱۲:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام و احترام
نرم افزار جاسوسی زودتر از اینا باید فیلتر میکردن.
تاریخ نشون داده که جاسوس در طول ادوار مختلف ضربه های زیادی به کشور زده
آخرین اخبار