شوراهای اسلامی بایستی مطالبات مردم را در همه بخش‌ها رصد کنند

رییس شورای اسلامی استان کرمان گفت: شوراهای اسلامی بایستی مطالبات مردم را در همه بخش‌ها رصد و با مدیران مربوطه مطرح کنند تا در راستای رفع آنها گام برداشته شود.

شوراهای اسلامی بایستی مطالبات مردم را در همه بخش‌ها رصد کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  حجت‌الاسلام "علی هاشمیان" رییس شورای اسلامی استان کرمان پیش از ظهر امروز 26 اردیبهشت‌ماه در نشست اعضای شورای اسلامی استان کرمان گفت: شوراهای اسلامی بایستی مطالبات مردم را در همه بخش‌ها رصد و با مدیران مربوطه مطرح کنند تا در راستای رفع آنها گام برداشته شود.

وی پیشبرد سریع اهداف را یکی از دلایل تشکیل شوراهای اسلامی برشمرد و عنوان کرد: وجود شورای شهر و مدیریت شهری در جهان مدرن امروز رابطه و نسبت نزدیکی با دموکراسی دارد و تقسیم مسالمت آمیز قدرت و حکمرانی خوب و تمرکززدایی در حاکمیت ملی ایجاد می کند.

رییس شورای اسلامی استان کرمان با تاکید برآنکه شوراها باید صدای مردم باشند، ادامه داد: مدیران نیز پس از طرح مشکلات مردم در شورای اسلامی شهر، روستا و استان به عنوان نماینده دولت در راستای رفع این معضلات اقدام کنند.

وی با اشاره به وظایف شوراهای استان اظهار کرد: نظارت بر حسن اجرای طرح‌های عمرانی استانی و ملی در محدوده استان، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی استان‌ها در سطح استان، نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستان در محدوده استان، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای استان، نظارت بر حساب درآمد و هزینه‌های مشترک شهرداری‌های استان، نظارت بر حساب درآمد و هزینه سازمان همیاری شهرداری‌های استان، ایجاد ارتباط و هماهنگی میان شوراهای شهرستان در محدوده استان و ارائه پیشنهاد به شورای عالی استان ها در راستای «رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات» در سطح استان از وظایف شوراهای استان هستند.

حجت‌الاسلام هاشمیان بیان کرد: شورای اسلامی در کشور به عنوان عالی‌ترین شورا در استان، وظیفه قانونگذاری ندارد، بلکه شورایی مشورتی- نظارتی است، لذا شورای استان نهادی انتخابی است که از نمایندگان شوراهای شهرستان تشکیل می‌شود.

 

انتهای پیام/س

 

شوراها باید صدای مردم باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار