رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور انتقاد کرد؛

مطلوب نبودن فضای آموزشی کشور

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از وضعیت نامطلوب فضای آموزشی و دانشگاهی کشور انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین امید،  در آیین افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علمی ـ کاربردی، به فاصله زیاد بین آموزش و اشتغال همچنین مطلوب نبودن فضای آموزشی و دانشگاهی کشور تاکید و اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی ۲۵سال پیش با هدف کاهش این فاصله تاسیس شده است.

وی از تحصیل بیش از 50 درصد دانشجویان کشورهای پیشرفته در رشته های مهارتی خبر داد و افزود: این آمار در کشور ما کمتر از 15 درصد است.

این مقام مسوول بازدهی پایین رشته های مهارتی در زمینه بازار کار کشور را به دلیل این آمار پایین دانست و ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه این رقم باید به ۳۰درصد برسد.

امید با اشاره به تحصیل 400هزار دانشجوی رشته های مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی و 200 هزار دانشجو در مابقی دانشگاه ها، بر لزوم افزایش این تعداد به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور تاکیدکرد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی آمادگی لازم در این زمینه را دارد.

به گفته رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور توجه جدی در زمینه ارتقا مأموریت گرایی به عنوان یکی از دو برنامه این دانشگاه، باعث تخصصی شدن رشته های آموزشی و مهارتی و استقبال 25 درصدی دانشجویان از این رشته ها شد.

امید با اشاره به ارایه خدمات رایگان مشاوره ای به دانشجویان و ارایه تسهیلات با سود ۲درصد برای ایجاد اشتغال آن ها، از آمار حدود 40 درصدی دانشجویان فارغ التحصیل خبر داد و افزود: این رقم در دانشگاه علمی کاربردی کمتر از 25 درصد است.

وی ادامه داد: حدود 75درصد دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی در زمینه تحصیلی و آموزشی مربوطه مشغول به کار هستند در تلاش هستیم که مطابق کشورهای موفق در دنیا این رقم را به بیش از 90 درصد برسانیم.

امید از اجرای طرح تجمیع رشته های مرتبط دانشگاهی در استان اصفهان و آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از مهر ماه سال جاری، پذیرش دانشجویان بر اساس طرح سطح بندی مراکز انجام می شود.

این مقام مسوول افزود: متقاضیان می تواند بر اساس شرایط مشخص در سطح بندی مراکز نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.