کار با وسایل الکترونیکی در این ساعت از شبانه روز بیمارتان می‌کند

استفاده بی موقع از وسایل الکترونیکی که امروزه جزو جدایی ناپذیر زندگی شده است، عوارض نامناسبی بر سلامت افراد مى گذارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند پس از ساعت 10  شب دیگر از تلفن همراه، تبلت یا سایر وسایل الکترونیکی دارای صفحه نمایش با طیف نور آبی استفاده نکنند، زیرا نور ساطع شده از این وسایل سبب اختلال در عملکرد مغز می‌شود.

نوری که از وسایل الکترونیکی ساطع می‌شود با ارسال سیگنال‌های روشنایی به چشم‌ها سبب می‌شود تا مغز انسان احساس کند روز است و به همین دلیل دچار بی خوابی می‌شود.


اختلال دراز مدت در ساعت بیولوژیک بدن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های روانی را افزایش دهد؛ پژوهشگران این نتیجه‌ها را با آزمایش بر روی ۹۱ هزار نفر که  به انواع اختلال‌های روانی مبتلا بودند، به دست آورده اند.


پژوهش‌های دانشمندان دانشگاه گلاسکوی اسکاتلند همچنین نشان می‌دهند، افرادی که در طول روز فعالیت کمی دارند؛  شب‌ها دچار بی‌خوابی یا افزایش میزان فعالیت ذهنی می‌شوند بنابراین بیشتر درمعرض ابتلا به بیماری هایی چون افسردگی، اختلال دوقطبی و کج خلقی قرار می‌گیرند.


کارشناسان دراین تحقیق با طرح پرسشنامه از مشتریان خود، میزان کارکرد با تلفن همراه، میزان ساعت خواب و خلق و خوی آن‌ها را اندازه گیری کرده اند.

ارتباط قوی بین ریتم خواب شبانه با خلق و خو، میزان فعالیت و سطح هوشیاری افراد وجود دارد و کم خوابی می‌تواند برکیفیت زندگی فرد اثر منفی بگذارد.

افرادی که شب کار هستند بیشتر از دیگران درمعرض ریسک ابتلا به بیماری هایی چون سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و چاقی قرار دارند.


کارشناسان اذعان دارند از زمانی که استفاده از لامپ‌های خیابانی، تلویزیون و وسایل الکترونیکی در دنیا رایج شده است میزان بی‌خوابی وبدخوابی در افراد در سراسر دنیا افزایش یافته است.

در قرن‌های قبلی به دلیل نبود وسایل برقی افراد کیفیت خواب بهتری داشتند، اما در عصر کنونی میزان نور و روشنایی شدید فضا سبب بیخوابی و بدخوابی افراد می‌شود.

منبع:dailymail

انتهای پیام/

وقتی تلفن همراه سلامت روانتان را به يغما مى برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار