مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل؛

اصلی ترین واحد سازمانی نظام تعلیم و تربیت، مدارس است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اصلی ترین واحد سازمانی نظام تعلیم و تربیت، مدارس است.

احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: منشا آسیب های اجتماعی عوامل مختلفی همچون خانواده و جامعه است و مدرسه باید در مدیریت این آسیب ها نقش خود را ایفا نماید.

وی با اشاره تفویض اختیار به مدارس بعنوان یکی از سیاست های وزارت متبوع گفت: وزیر محترم به این امر که اصلی ترین واحد سازمانی نظام تعلیم و تربیت مدارس است، تاکید ویژه ای دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اذعان به اینکه استقلال عمل در مدارس باعث شکوفایی و توانمندی های آنان می شود، تصریح کرد: در صورتیکه مدارس از فعالیت های خود ارزیابی بعمل بیاورند دیگر نیازی به حضور کارشناسان ستادی در مدارس نخواهد بود.

ناصری با تاکید بر استقرار پایه دوازدهم ادامه داد: هدایت تحصیلی یکی از برنامه های اصلی آموزش و پرورش می باشد که در سال گذشته بدون هیچ مشکلی انجام شد، امیدواریم با درایت مدیران مدارس هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جاری را نیز بدون چالش پشت سر بگذاریم.

وی با عنوان اینکه در امر ثبت نام دانش آموزان تا آنجا که می توانیم از حضور فیزیکی والدین در مدارس خودداری شود، خاطر نشان ساخت: مدیریت مبتنی بر روابط انسانی نتایج خوبی را در بر دارد که بایستی مورد توجه مدیران قرار گیرد.

ناصری در ادامه با بیان این مطلب که خانواده ها شریک تعلیم و تربیت هستند و ارتباط با آنان منتج به نتایج خوبی خواهد بود، اذعان داشت: مدیران مدارس نسبت به انتخاب تولیدی لباس فرم دانش آموزی با شفافیت عمل کنند و تا آن جا که می توانند توان مالی اولیا را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه 88 درصد فرهنگیان در کشور عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، گفت: در برنامه ششم توسعه طرحی تصویب شده است، مبنی بر اینکه هر میزان از حقوق فرهنگیان برای عضویت در صندوق کسر می شود، به همان میزان دولت نیز موظف به واریز مبلغ به صندوق ذخیره فرهنگیان است.

انتهای پیام/ح

هدایت تحصیلی یکی از برنامه های اصلی آموزش و پرورش است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.