مدیرکل فرهنگی وزارت علوم خبر داد؛

راه‌اندازی شبکه نوین فعالان قرآنی دانشگاهیان

عسکری گفت: امیدواریم باحضور شرکت کنندگان ادوار مختلف جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان، شبکه نوین فعلان قرآنی را راه اندازی کنیم.

راه اندازی شبکه نوین فعالان قرآنی دانشگاهیانبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد هادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان گفت: ما باید هنر را به مثابه اثرگذارترین ابزار در جهت نزدیکی بیشتر فرهنگ قرآن با مردم و به خصوص جوانان بکار گیریم.

وی هدف جشنواره، ترویج و پشتیبانی از فعالیت های قرآنی دانشگاهیان سراسر کشور را در راستای اهداف و ماموریت های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ابتدا این جشنواره در بخش آوایی یعنی حفظ و قرائت بود و درسالهای بعد باتوجه به استقبال دانشجویان بخش های هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری اضافه شد و در حال حاضر جشنواره در شش بخش و سی و دو رشته و در سه مقطع دانشگاهی، منطقه ای و سراسری برگزار می شود.

وی ادامه داد: در ابتدای امر تعداد شرکت کننده در جشنواره پنج هزار نفر بود و در حال حاضر بالغ بر سیصد هزار نفر در سطح ملی در جشنواره شرکت می کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری ااز سخنان خود افزود: باید از هنرهای اصیل و فاخر چون خط، نمایش هنرهای تجسمی، معماری و دیگر عناصر هنر برای انتقال و نهادیه کردن روح قرآن و معارف جهان شمول آن در نهاد جوانان بهره گیریم.

عسکری گفت: امروز با همت دانشجویان فرهیخته تامل و تدبر در قرآن وجه همت قرار گرفته است هرچند قرائت خوش دروازه ارزشمندی برای توجه به قرآن و ورود به آن است. دانشگاه و جوان امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند معنویت، عقلانیت و تدبر در قرآن و مفاهیم متعالی آن است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی گفت: خوشبختانه تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته و انتظار این است که کانون های قرآن و عترت و جوانان حق طلب و تشنه قرآن بابی شایسته برای تدبر در قرآن و معرفی آن به دانشجویان باز کند.

وی خاطر نشان کرد: از برنامه های اداره کل فرهنگی بررسی سی و دو سال برگزاری جشنواره و ترسیم افق پیش روی جشنواره در سنوات آتی است و انشاء الله از ظرفیت انجمن های علمی بین رشته ای با محوریت تدبر در قرآن از منظر علوم و رشته های مختلف استفاده کنیم.

عسکری افزود: همچنین با حضور علاقمندان و شرکت کنندگان ادوار مختلف جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه ها شبکه نوین فعلان قرآنی را راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

برگزاری سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار